ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח אתמול מסר למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, ואמר כי "הגיע הזמן שתוציא את יוניפי"ל ממעוזי חיזבאללה וממרחבי הלחימה". הפנייה של נתניהו מגיעה על רקע האירועים האחרונים בגבול שהובילו לפציעתם של חיילי יוניפי"ל, וכן על סירובם להתפנות. שגריר ישראל באו"ם דני דנון התארח הבוקר (שני) בתוכניתם של ברק סרי ויהודה שלזינגר ב-103FM והתייחס למצב באו"ם וליחס כלפי ישראל

"ההרגשה פה לא נוחה. כל היום עוסקים בישראל ומשמיצים. אנחנו הולכים בראש מורם ונאבקים על האמת שלנו. כל היום אנחנו במועצת הביטחון ובעצרת הכללית, שיחות ארוכות, כולם עוסקים בישראל וזה המצב כרגע", אמר בפתח השיחה.

"אני מכיר את המקום ואני מנוסה, ואני יודע שזו תקופה, והתקופות האלה עוברות. אנשים שהיו שמחים להסתובב איתך ולדבר איתך, היום נמנעים ממך, בעיקר שגרירים של מדינות ערב. המצב לא קל, אבל אני הולך בתחושה שצריך להמשיך את המשימה ולהכריע. נדע להשלים את המשימה שלנו, עם כל אלה שמעקמים גבה פה, זה לא מרגש אותנו".

בהמשך נשאל דנון על התבטאותה של סגנית הנשיא והמועמדת לנשיאות ארצות הברית קמלה האריס באשר למצוקה ברצועת עזה. "היא התכוונה נקודתית לטענות שהושמעו באו"ם על צמצום הסיוע שנכנס לצפון הרצועה. יש מקומות מסוימים שבהם חמאס מנסה להשתלט על הסיוע, ומשתדלים לצמצם את זה. אם מסתכלים על ההיקפים, אני לא מכיר מדינה שהייתה מוכנה להכניס סיוע בסדר גודל כזה", השיב.

יוניפי''ל בלבנון (צילום: רויטרס)
יוניפי''ל בלבנון (צילום: רויטרס)

"כשמתסכלים על הכמויות, הן גדולות מאוד. זה לא מגיע לתושבים, אלא לידיים כאלה ואחרות, ולכן יש מצוקות שעולות. אבל האשמה היא של חמאס. לכן אני אומר לכולם: אם אתם באמת דואגים לפלסטינים בעזה תעזרו לנו לחסל את החמאס. זה עולה כל הזמן, הסבל והמצוקה של הפלסטינים, ואני מזכיר להם את הסבל של החטופים והחטופות. אני מזכיר שאנחנו לא הבאנו את זה על עצמנו. צריך להזיז את חמאס מעזה ואז יהיה אפשר לדבר על שיקום. לא יקרה כלום כל עוד חמאס נמצא שם".

ומה באשר לדעת הקהל האמריקאית? "צריך לזכור שיש פה מערכת בחירות. רוב התקשורת עוסקת בבחירות בין טראמפ להאריס, זה מה שמעניין את הציבור בארצות הברית, על זה מדברים, אבל עוקבים. שואלים על התגובה נגד איראן והאם זה ישפיע על מערכת הנפט. הפעילות האינטנסיבית שלנו בצפון נתנה לנו תחושה של מסוגלות. גם פה בארצות הברית מעריכים את החזק, ולא את החלש".

על הדיווח כאילו ישראל הפסיקה לתקוף בביירות אמר דנון: "אני לא מכיר החלטה כזאת, אבל גם בעבר כשלאמריקאים היו בקשות שונות ומשונות, היינו צריכים להסביר להם שזה לא הולך ביחד. אם רוצים שנסיים את המלחמה, אי אפשר לכבול את הידיים שלנו. כך עשינו ברצועת עזה באזורים שונים, ואנחנו עושים עכשיו. אני לא יודע אם השיקולים מדיניים או מבצעיים, שמעתי את הגורמים המדיניים שהנושא לא נכון. צריך להכות ולהכות חזק, אנחנו מנסים לצמצם את הפגיעה באזרחים, אבל אנחנו נלחמים בטרור שמתחבא מאחורי מתקני או"ם ובתי ספר. כל העולם שנלחם בארגוני טרור מבין את זה".

על יוניפי"ל אמר: "בוא נזכיר לכולם. כבר 18 שנה הם נמצאים שם ולא עושים הרבה. הם לא דחפו את חיזבאללה מעבר לליטאני, והם אפילו לא דיווחו על ההשתלטות של חיזבאללה על דרום לבנון. אנחנו במגעים עם האו"ם לשכנע אותם לזוז חמישה ק"מ מקו האש. הם מרגישים מעין פטריוטיות לשמור על העמדות שלהם. בכל פעם שיש התקרבות למתקנים שלהם הם זועקים ומתלוננים, אני מקווה שהם יתעשתו ויזוזו. חיזבאללה יורה מסביבות של מתקני או"ם, וברגע שאנחנו מגיבים, וזה הגיע לרמות הגבוהות ביותר. היום מועצת הביטחון תתכנס לדון בפגיעה ביוניפי"ל. אין לנו שום אינטרס לפגוע בהם, אבל הם צריכים לזוז ולאפשר לנו להשלים את המשימה".
 
סייע בעריכת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm