במהלך דיון הוועדה לענייני המזרח התיכון של האיגוד הבין פרלמנטרי (IPU), התפתח עימות בין יו"ר משלחת הכנסת, ח"כ דן אילוז, לבין נציגים מהרשות הפלסטינית, טורקיה, עירק וירדן.

הדיון התמקד במצב הנוכחי בעזה ובלבנון, כאשר הצדדים הציגו עמדות מנוגדות. סגן יו"ר המועצה הלאומית הפלסטינית, מוסא חדיד, טען כי האוכלוסייה בעזה סובלת מאבדות כבדות ומחסור במזון ומחסה. נציגים מעירק וירדן קראו לעולם להגיב על מה שהם מכנים "הפרות של החוק הבינלאומי מצד ישראל". חברת הפרלמנט הטורקי, אסומן ארדואן, האשימה את ישראל בשימוש באמצעים אלקטרוניים אזרחיים כנשק.

בתגובה, ח"כ דן אילוז הדגיש כי "אם לא תתקפו את ישראל - לא תותקפו". הוא הצביע על שתי מגמות במזרח התיכון: אחת המובלת על ידי איראן ושלוחותיה, והשנייה של שיתוף פעולה והסכמי אברהם. במסגרת כינוס האיגוד הבין-פרלמנטרי, בו חברים 195 פרלמנטים מרחבי העולם, צפויה להתקיים הצבעה על הצעה שהוגשה על ידי הפלסטינים ומדינות ערב. ההצעה קוראת לנסיגה ישראלית משטחי הרשות הפלסטינית תוך שנה, כולל מזרח ירושלים.

משלחת הכנסת, הכוללת נציגים מהקואליציה והאופוזיציה, פועלת במשותף כדי למנוע את אישור ההצעה. ההצבעה צפויה להתקיים מחר בערב. הדיון משקף את המתיחות המתמשכת באזור ואת הקושי להגיע להסכמות בין הצדדים בסכסוך המורכב במזרח התיכון.

האיגוד הבין-פרלמנטרי (IPU) הוקם בשנת 1889 ומשמש פלטפורמה לפרלמנטים מכל רחבי העולם לקידום דיאלוג ושיתוף פעולה בינלאומי. עם זאת, פעמים רבות הפך הבמה לניסיונות אנטי-ישראליים מצד משלחות ערביות ופלסטיניות, כמו במשלחת הנוכחית, המונעת על ידי תמיכה ערבית-מוסלמית.

בתוך כך, המשלחת הישראלית, בראשותו של אילוז, נערכת להמשך הקרב הדיפלומטי ולניסיונות למנוע קבלת החלטות שיפגעו בישראל בזירה הבינלאומית.