שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הביע היום (רביעי) התבטאות חריפה בנושא גיוס החרדים לצה"ל. "השירות בצה"ל הוא חובה זכות ומצווה. בוודאי לא בעיה," כתב סמוטריץ'. "התעלמות חלק מאחינו החרדים מהחובה זו, יהיו הסיבות והחששות אשר יהיו, בזמן מלחמה ובכלל, היא עוול הדורש תיקון יסודי. אנו נמצאים בעניין זה בימים היסטוריים שיאפשרו לנו לעשות את התיקון הזה וכך יהיה."

סמוטריץ' הוסיף: "אני דוחה גם בכל תוקף ניסיונות להציב אולטימטום חסר אחריות לאישור תקציב המדינה הדרוש למלחמה ולאיתנות הכלכלה."

במקביל, התגלע עימות בין היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, לבין שר העבודה, יואב בן צור, בנושא סבסוד מעונות יום. בהרב-מיארה מתחה ביקורת חריפה על התנהלות השר, הטוען כי הוא מונע את העברת הסבסוד השנתי למשפחות הזכאיות לכך במטרה לקדם פתרון שיאפשר סבסוד גם למשפחות של תלמידי ישיבות החייבים בגיוס.

היועצת המשפטית הדגישה כי בעקבות פסק הדין בעניין חוק הגיוס, הממשלה אינה רשאית לסבסד את לימודיהם של מי שחייבים בגיוס ואינם מתגייסים. "התנהלות זו אינה חוקית," הבהירה בהרב-מיארה. "לא ניתן למנוע זכאות לסבסוד מכלל האוכלוסייה הזכאית רק כדי לכפות פתרון עבור משפחות תלמידי הישיבות."

בהרב-מיארה קראה לשר העבודה לפעול על פי החוק ולהעביר את הסבסוד למשפחות הזכאיות לו, ללא קשר לסוגיית הגיוס של תלמידי הישיבות.