ראש הממשלה בנימין נתניהו, שממאן להתראיין לתקשורת הפופולארית בישראל מראשית המלחמה, העניק ראיון לעיתון החרדי "משפחה" שפורסם היום (רביעי) בגיליון החג. מהציטוטים עולה כי ראש הממשלה מחכה ליום בו מתנגדיו יהללו את התעקשויותיו לאורך המלחמה ויכירו בהן כמהלכים "שהצילו את המדינה" וכי הוא חש שהוא ממלא "תפקיד שההיסטוריה של עם ישראל הועידה" לו. 

בין היתר, אמר נתניהו בראיון: ״כל אלה שלחצו עליי בשנה האחרונה לוויתורים לא אחראיים, רצו למעשה שאסכן את ביטחון ישראל. יבוא יום וגם הם יבינו שההתעקשות שלי הצילה את המדינה". 

בנימין נתניהו  (צילום: צילום מסך)
בנימין נתניהו (צילום: צילום מסך)


עוד אמר ראש הממשלה בעניין זה: "אגב, אני לא מדבר רק על יריבים. יש גם שותפים שלחצו שאוותר, שאיסוג. אמרו לי: 'תסמוך על האמריקאים, תסמוך על האירופים, תמיד אפשר לחזור לעזה'. האם במדיניות רופסת של כניעה, או של ויתור על נכסים אסטרטגיים שחיילינו הגיבורים השיגו בעזה בדם וביזע - היינו יכולים להביא את ההישגים האלה? את המחיקה הכמעט מוחלטת של היכולות הצבאיות של חמאס?". 

עוד אמר: ״אילו הייתי עושה ויתורים, התקשורת הייתה מריעה לי. ואולי הייתי אהוד באירופה ובכל מיני מקומות - אבל הייתי מועל בתפקיד שההיסטוריה של עם ישראל הועידה לי".