הבית הלבן הודיע היום (שני) כי מזכיר המדינה אנתוני בלינקן יצא למסע ביקורים בישראל ובמדינות נוספות במזרח התיכון בין התאריכים 21-25 באוקטובר.

על פי ההודעה, בלינקן ידון ב"חשיבות של סיום המלחמה בעזה, הבטחת שחרורם של כלל בני הערובה, והקלת סבלו של העם הפלסטיני. הוא ימשיך בדיונים על תכנון התקופה שלאחר הסכסוך וידגיש את הצורך בהתוויית דרך חדשה קדימהף שתאפשר לפלסטינים לשקם את חייהם ולממש את שאיפותיהם ללא עריצות החמאס. הוא ידגיש כי יש להעביר מזון נוסף, תרופות וסיוע הומניטרי אחר לאזרחים בעזה". 

עוד נכתב כי המזכיר ידון גם ב"צורך להגיע לפתרון דיפלומטי לסכסוך בין ישראל לחיזבאללה, שיישם באופן מלא את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701 ויאפשר לאזרחים משני צדי הקו הכחול לחזור לבתיהם. הוא יאשר מחדש את מחויבות ארצות הברית לעבוד עם שותפים ברחבי האזור, במטרה להפחית מתחים ולספק יציבות ארוכת טווח". ראש הממשלה נתניהו והנשיא הרצוג צפויים להיפגש עימו.

במקביל, השליח המיוחד של ארה"ב עמוס הוכשטיין נמצא בימים אלו בביירות. "או שאנחנו נגיע לפתרון או שהדברים יצאו משליטה", אמר היום הוכשטיין לעיתונאים, לאחר פגישה עם יושב ראש הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, מתווך מרכזי בין המערב לחיזבאללה. "יש להתמקד ביישום נכון של החלטת האו"ם 1701", הוסיף השליח, בהתייחסו להסכם השלום שהושג לאחר המלחמה האחרונה של ישראל עם חיזבאללה ב-2006.

"החלטתו של נשיא ארה"ב ביידן לשלוח את הוכשטיין השבוע מאותתת על הדחיפות של הפסקת אש ממושכת בלבנון", אמר בורצ'ו אוזצ'ליק, עמית מחקר בכיר לביטחון המזרח התיכון במכון המלכותי לשירותים מאוחדים בלונדון. "חיזבאללה ואיראן כנראה מחפשים את הצעד הבא המתוכנן בקפידה: כיצד להפחית את המתיחות לסף שבו חיזבאללה יוכל להציל את מאגרי הנשק שלו ואת לוחמיו".

גורם ישראלי אמר לבלומברג כי לאחר יותר משנה של מלחמה, ישראל פתוחה לעסקת חבילה שתרגיע את החזית בדרום לבנון, תשחרר חטופים המוחזקים בידי חמאס בעזה ותאפשר הכנסת סיוע נוסף לשטח הפלסטיני.