ערב יציאת משלחת המשא ומתן הישראלית לדוחא, התכנסו הערב (שבת) משפחות החטופים ליד בסיס הקריה בתל אביב והביעו דאגה מההתפתחויות האזוריות והשלכותיהן על גורל יקיריהם. "בעקבות התקיפה באיראן אנחנו חוששים מהידרדרות להסלמה אזורית שתרחיק אותנו מעסקה ותגזור גזר דין מוות על יקירינו בשבי," אמרה יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון המוחזק בשבי חמאס.

"עשרה ימים עברו מאז חיסול רב המרצחים סינוואר. אנחנו רואים שוב גרירת רגליים, שוב חוסר יוזמה אמיתית, שוב התנהלות בעצלתיים, כאילו יש זמן, ובינתיים החטופים שעדיין חיים גוססים במנהרות, נמצאים בתנאים תת-אנושיים, מחכים שמדינת ישראל תרוץ להציל אותם," הוסיפה קלדרון. "שמישהו יסביר לנו: מה הטעם בשליחת משלחת לפסגה ללא מנדט מלא להביא עסקה? מה הטעם בשליחת משלחת, כשנתניהו עדיין מתעקש על העיזים שדחף לטרפוד העסקה כמו ציר פילדלפי ונצרים?"

עינב צנגאוקר, אימו של מתן צנגאוקר שנחטף ב-7 באוקטובר, אמרה: "לישראל יש תמונת ניצחון: הנהגת חמאס חוסלה, גדודי חמאס פורקו, תשתיות טרור הושמדו, חמאס הוכרע. מדוע הממשלה לא הציגה עד עכשיו שום יוזמה לעסקה שתחזיר את כולם? מדוע הממשלה ממתינה לרעיונות של המתווכות? מדוע היא לא חוזרת להצעה הישראלית מסוף מאי שחמאס הסכים לה בתחילת חודש יולי?"

"נתניהו, שטרפד באכזריות אינספור עסקאות, ממשיך לגרור רגליים ולא חותר מיידית לעסקה כוללת. אנחנו חוששים שהוא ישתמש ב'עסקה הקטנה', כדי לגרור רגליים ולהתחמק מלהביא את העסקה הגדולה שתחזיר את כולם," המשיכה צנגאוקר.

אחרי כמעט חודשיים של קיפאון מוחלט במגעים צפויה משלחת בראשות ראש המוסד דדי ברנע לצאת לדוחא באישור נתניהו. לשכת משרד ראש הממשלה מסרה כי "בפגישה ידונו הצדדים באפשרויות השונות להתנעת המשא-ומתן לשחרור החטופים משבי חמאס, על רקע ההתפתחויות האחרונות". עוד נמסר כי נתניהו "בירך על נכונותה של מצרים לקדם עסקה לשחרור חטופים, והנחה את ראש המוסד לקדם בקטאר שורת יוזמות שעל הפרק, בגיבוי חברי הקבינט".

לאחר מכן החלה בכיכר החטופים העצרת השבועית של מטה המשפחות להחזרת החטופים. המארגנים קראו לציבור לתמוך בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו להעניק לצוות המו"מ מנדט רחב כדי להגיע לעסקה להשבת כל הישראלים המוחזקים בעזה בפעימה אחת. 

מורן סטלה ינאי, ששוחררה בעסקת החילופים בנובמבר שעבר, אמרה בעצרת: "שרדתי 54 ימים בשבי חמאס. אני כאן לפניכם לא בזכות חילוץ נועז או מבצע סודי. אני כאן בזכות עסקה שהחזירה אותי לחיים, ואני לא יכולה שלא לחשוב מה היה קורה אם עדיין הייתי שם. שם, בגיהינום, ראיתי את המוות בעיניים. כל רגע הרגשתי את הפחד וחוסר האונים. כל רגע היה כמו נצח, כל לילה היה עולם בפני עצמו. כל יום בשבי היה קרב נוסף, עד שהפסקתי לספור את הימים, כי בשבי כל יום שעבר הוא כמו אגרוף בלב."

"ועכשיו, אני עומדת כאן, וחושבת על החברים שלי שעדיין שם כבר 386 ימים. הזמן עבורם נעצר. כל יום נוסף הוא סכין שמסתובבת בלב. אני יודעת מה הם עוברים כי גם אני עברתי את זה. אני בוחרת שלא לשתוק מול המציאות הזו. אנחנו חייבים להפסיק להמר על החיים שלהם. עסקה היא הדרך היחידה שמבטיחה חיים, גם אם המחיר כבד. הזמן עובר ואנחנו מתרגלים להתבשר על עוד משפחות שכולות, עוד חיילים שהופכים מלוחמים למלאכים. התרגלנו, אלוהיי, התרגלנו להתבשר בכל יום על עוד משפחה שאיבדה את יקיריה."

"אם הייתה מתממשת עסקה בזמן, ייתכן שהרבה חטופים היו כאן איתנו. רבים מהם לא חזרו כי בחרנו לחכות, וההמתנה הביאה לעוד ועוד קורבנות. אני כאן היום כדי לומר שזה יכול להיות אחרת. זה חייב להיות אחרת. אל תיתנו לעוד משפחה לאבד את היקר לה מכל."

דני אלגרט, אחיו של איציק החטוף בעזה, אמר בעצרת: "ביבי, יחיא סינואר בן המוות חוסל. מי תאשים עכשיו? אולי את החטופים בגלל שהיו בבית? האם ביבי מחכה שכולם ימותו וכך תיפתר הבעיה? האם ביבי חושש מהעדויות של החטופות? האם ביבי פוחד מבן גביר וסמוטריץ? האם ביבי פוחד מכתבי האישום? האם ביבי פוחד מוועדת חקירה ממלכתית? אתה מוביל אותנו למלחמת 100 השנים."