הערב (ראשון) בדוחה, בירת קטאר, נפתחו השיחות לעסקת חטופים. הפגישה מתקיימת בפורמט מצומצם מאוד, כאשר שלושה משתתפים בה: ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, ראש ממשלת קטר, מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני וראש המוסד, דדי ברנע.

המטרה העיקרית של הפגישה המשולשת היא להתניע את התהליך המדיני לכיוון של עסקת חטופים, על בסיס המתווה החדש שעליו ראש המוסד עבד בשבועות האחרונים, בשיתוף פעולה עם המתווכות .

גורמים המעורים במגעים אומרים כי על הפורמט המצומצם והאינטימי (ללא צוותים) של הפגישה בקטר הוחלט לבקשת ראש ה-CIA. הערכה היא כי בקשה זו נובעת, בין היתר, מהכוונה של ברנס להעלות לדיון הסגור והמצומצם מספר סוגיות רגישות מאוד. 

לא מן הנמנע כי בימים הקרובים, בעקבות הפגישה המשולשת והמצומצמת בערב בקטר, תתקיים פגישת מו"מ נוספת, הפעם בפורמט המורחב שראינו בסבב הקודם של משא ומתן: הפורמט של הצוותים המייצגים את ישראל ואת שלוש המתווכות: ארצות הברית, קטר ומצרים. 

על פי הערכה נוספת, אם תהליך התנעת המו"מ יתקיים כמצופה, בקרוב מאוד נציגי חמאס יצטרפו לשיחות הלא ישירות ונראה שוב את מסע הדילוגים של המתווכות בין הצדדים.

זאת ועוד, אחרי שראש המודיעין המצרי החדש הציע ואף ניסה לקדם מול חמאס "עסקת פתיחה" שבמסגרתה מספר קטן של חטופים ישוחררו תמורת תקופה קצרה יחסית של הפסקת אש, ההערכה כעת היא כי המתווה החדש המוצע של עסקת החטופים יכלול גם את היוזמה המצרית. 

נשקל, בין היתר, להציע לפתוח את העסקה הנרחבת ביוזמה המצרית בתור הצעד הראשון נקודתי. הגורמים המעורים בפרטים מדגישים כי כרגע מדובר בהצעות והערכות בלבד: "איחוד המתווים זה רעיון שעלה. השיחות עוד בתחילת הדרך".

בנוסף לכך, תחת ההקשר של השיחות המתקיימות בין קטאר לשאר המתווכות, מקור דיפלומטי מסר לערוץ LBCI הלבנוני כי יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי הודיע לקטרים ולמצרים כי חיזבאללה מסכים לפיצול בין המלחמה בלבנון לעזה, ומסכים לבצע את חלקו בהחלטה 1701, בתנאי שיהיה חלק מ"סט שלם" של החלטות.

עוד נמסר כי הנושא הלבנוני נוכח בשיחות שמתנהלות בדוחה. עוד מדווח הערוץ גם הוא כי שליח קטרי צפוי להגיע לביירות כדי לדון בחששות ודרישות הצד הלבנוני.