בפני נשיא סוריה בשאר אל-אסד עומדות שתי אפשרויות: או להמשיך את הברית עם הציר האיראני בכל אמות המידה ולאבד את השלטון, או לעסוק בסביבה הערבית ולשפר את היחסים עם מדינות ערב, בראשות סעודיה, ולהישאר נשיא סוריה, כך אמר גורם ביטחוני לכלי התקשורת "אילף".

אותו הגורם הביטחוני, הפועל במזרח התיכון, ציין כי ישראל איימה לאחרונה על בשאר אל-אסד ודרשה ממנו לנקוט בצעדים מעשיים כלפי הציר האיראני, ובמיוחד חיזבאללה. על פי הגורם, צבא סוריה אילץ לאחרונה את אנשי חיזבאללה לפנות את אתרי "ואנגארד" ו"חומייני" ליד זבדאני לבקשת ישראל, לפני שהפציץ את שני האתרים עקב הימצאות מחסני נשק וציוד של חיזבאללה.

עוד עולה מהדיווח, כי קיימת מחלוקת בין נשיא סוריה ללשכתו לבין הדיוויזיה הרביעית בראשות אחיו מאהר אל-אסד, שמסרב לוותר על התמיכה בציר האיראני, וכי העניינים בין השניים הגיעו לנקודה של איומים והפחדות. הנשיא ביקש מאחיו להשתתף בפגישה כדי להחליט בעניין, אך מאהר אל-אסד סירב.

בנוסף, ישראל הזהירה את מאהר אל-אסד לפני זמן מה והפציצה את אחת החוות שלו ליד דמשק, מה שאילץ אותו לרדת מתחת לרדאר. ב"איך"ף מציינים כי ישראל אומרת במסריה הישירים והעקיפים למשטר הסורי כי סבלנותה מתחילה להיגמר וכי המשטר הסורי עומד על "חבית של חומר נפץ" בשל תמיכתו וחיבוקה של המיליציות האיראניות, ובכך שהוא לחיזבאללה להשיג נשק וכספים מאדמותיו, ולישראל לא נשארת ברירה אלא להדליק את הפתיל כדי להפיל את המשטר הזה.