הצעת החוק, של ח"כ שלום דנינו (הליכוד), מבקשת להעניק לממשלה ולשר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, שליטה מוחלטת על שיטת המדידה של הרייטינג בטלוויזיה. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה התנגדה למהלך: "אין לאפשר חקיקה המתירה לממשלה לאסוף בכפיה מידע על תכני הצפיה של כל פרט ופרט בציבור". 

בהרב מיארה הוסיפה בחוות דעתה לוועדת השרים לחקיקה: "המנגנון המוצע במסגרת ההצעה, משמעותו פגיעה בזכות החוקתית לחופש הביטוי ובכלל זה בחופש הביטוי הפוליטי,בזכות הציבור לדעת, בחופש העיתונות ובחופש הפעולה של ערוצי התקשורת אל מול השלטון".

חה״כ קארין אלהרר (יש עתיד)התייחסה להעברת חוק הרייטינג: "ממשלת נתניהו הכריזה מלחמה על העיתונות החופשית.  חוק הרייטינג רחוק שנות אור מעידוד שוק חופשי, זה הנדוס של השוק על ידי הממשלה.  ערוץ שלא יתיישר עם מסרי ממשלת נתניהו, השר קרעי יעוות את נתוני הרייטינג שלו, המפרסמים ילכו למתחרים והוא יחטוף מכה כלכלית קשה. הם מנצלים את השבר שהם יצרו במדינה, לא אכפת להם מהציבור, הם הגיעו לדרוס את הדמוקרטיה".

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי התייחס להודעת היועמ"שית: "היועצת המשפטית לממשלה מוציאה הודעות יח״צ מיותרות תוך התנגדות להחלטה שלא התקבלה. בוועדת השרים היום בדיון על ההצעה אמרתי במפורש, יחד עם שר המשפטים, כי הצעת החוק תעבור את ההתאמות הנדרשות כך שלא תפגע בפרטיות המשתמשים. ההצעה אושרה בכפוף להסכמת שר התקשורת".

עוד הוסיף קרעי: "היועמ״שית, באופן לא ברור, מחליטה להוציא הודעה כאילו ההחלטה שהתקבלה תאפשר פגיעה בפרטיות, ועל אף מה שנאמר בצורה מפורשת לנציגתה בדיון על ידי שר המשפטים ועל ידי. שיערב לה. בכל מקרה, ובוודאי כאשר מדובר בהצעת חוק פרטית, עמדתה חשובה כקליפת השום. נקדם את ההצעה בהתאם לעקרונות שקבענו. סיכמנו על עקרון מוביל: שקיפות לציבור. במנגנון המדויק נטפל בדיוני הוועדה בכנסת".