סקר המנדטים של חדשות 12 שפורסם הערב (שני) ב"מהדורה המרכזית" מעלה כי אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום ומפת המפלגות הייתה נשארת כפי שהיא, המפלגה הגדולה ביותר הייתה הליכוד בראשות בנימין נתניהו שמתחזקת לעומת סקר קודם וזוכה ל-26 מנדטים. המפלגה השנייה בגודלה היא המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ שזוכה ל-22 מנדטים.

יש עתיד בראשות יאיר לפיד וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשות וזוכות שתיהן ל-13 מנדטים, וש"ס בראשות אריה דרעי והדמוקרטים (העבודה-מרצ) בראשות יאיר גולן זוכות כל אחת ל-10 מנדטים. יהדות התורה בראשות יצחק גולדקנופף שומרת על כוחה וזוכה ל-8 מנדטים, ועוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר מתחזקת וזוכה ל-8 מנדטים. רע"ם בראשות מנסור עבאס וחד"ש-תע"ל שומרות על כוחן וזוכות כל אחת ל-5 מנדטים.

מתחת לאחוז החסימה: הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' שמתקרבת לאחוז החסימה וזוכה ל-2.9%, בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה שזוכה ל-2.6% והימין הממלכתי בראשות גדעון סער שזוכה ל-1%.

מבחינת מפת הגושים, על פי הסקר, האופוזיציה (כולל חד"ש-תע"ל) זוכה ל-68 מנדטים והקואליציה זוכה ל-52 מנדטים. בניגוד לסקרים קודמים, האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה בלי מפלגה ערבית (רע"ם או חד"ש-תע"ל).

יאיר גולן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
יאיר גולן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

על פי סקר חדשות 12, אם הבחירות היו מתקיימות היום ומפלגה בראשות נפתלי בנט הייתה מתמודדת, היא הייתה זוכה ל-21 מנדטים, ומתחזקת במנדט לעומת סקר קודם. הליכוד בראשות בנימין נתניהו, במקרה שבו בנט רץ, בראש עם 24 מנדטים. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ נחלשת מאוד וזוכה ל-13 מנדטים בלבד.

גם יש עתיד נחלשת במקרה כזה, והיא זוכה ל-10 מנדטים. ש"ס בראשות אריה דרעי זוכה גם כן ל-10 מנדטים. הדמוקרטים בראשות יאיר גולן נחלשת וזוכה ל-9 מנדטים, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן זוכה ל-8 מנדטים, וכך גם יהדות התורה בראשות גולדקנופף. עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר זוכה ל-7 מנדטים, ורע"ם וחד"ש-תע"ל זוכות כל אחת ל-5 מנדטים.

נפתלי בנט  (צילום: יואב דודקביץ')
נפתלי בנט (צילום: יואב דודקביץ')

מתחת לאחוז החסימה במקרה שבנט רץ: הציונות הדתית בראשות סמוטריץ' עם 2.8%, בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה עם 2.6%, והימין הממלכתי בראשות גדעון סער עם 0.8%.

מבחינת מפת הגושים במקרה שבנט רץ, האופוזיציה (כולל חד"ש-תע"ל) זוכה ל-71 מנדטים, והקואליציה זוכה ל-49 מנדטים. במצב כזה, האופוזיציה שזוכה ל-61 מנדטים ללא חד"ש-תע"ל ורע"ם, יכולה להקים ממשלה ללא המפלגות הערביות.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בין בנימין נתניהו ליאיר לפיד, מוביל נתניהו עם התאמה של 41% לעומת לפיד שזוכה להתאמה של 24%. 31% השיבו שאף אחד מבין נתניהו ולפיד מתאים לתפקיד, ו-4% השיבו "לא יודע". בשאלת ההתאמה בין נתניהו לגנץ, מוביל נתניהו עם התאמה של 39% לעומת גנץ שזוכה להתאמה של 27%. 29% השיבו שאף אחד מביניהם לא מתאים לתפקיד, ו-5% השיבו "לא יודע". בשאלת ההתאמה בין בנימין נתניהו לנפתלי בנט, אחרי רצף סקרים שבהם הוביל רה"מ לשעבר נפתלי בנט, מוביל נתניהו עם התאמה של 38%, לעומת בנט שזוכה להתאמה של 35%. 23% השיבו שאף אחד מבין נתניהו ובנט מתאים לתפקיד, ו-4% השיבו "לא יודע".