הכנסת אישרה היום (שלישי) את החוק למאבק "בחינוך לטרור במוסדות חינוך" שהוגש על ידי ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית, יחד עם חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד. החוק אושר ברוב של 55 ח״כים שתמכו אל מול 45 שהתנגדו,
החוק כולל שורת תיקונים המאפשרים למשרד החינוך ולרשויות לנקוט צעדים משמעותיים נגד מוסדות חינוך ועובדי הוראה שעל פי החוק נחשדים בתמיכה בטרור או הזדהות עם ארגוני טרור.
עיקרי הצעת החוק כוללים: שלילת תקציבים בסמכות שר החינוך ממוסדות חינוך בהם יימצאו גילויי הזדהות עם טרור, פיטורי עובדי הוראה על ידי מנכ"ל משרד החינוך ללא צורך בהודעה מוקדמת.
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר לאחר אישור החוק במליאת הכנסת: "החינוך הוא גורם מרכזי ומשמעותי שמניע פיגועים רבים נגד מדינת ישראל. החוק הזה הוא חוק חשוב להכרעת הטרור. למרות שבייעוץ המשפטי מנסים פעם אחר פעם למנוע את החוק, אנחנו מביאים אותו לאישור סופי בכנסת. נמשיך להילחם בטרור בכל דרך".
ח"כ אביחי בוארון, יו״ר וועדת המשנה לפיקוח על תוכניות הלימודים במזרח ירושלים ומיוזמי החקיקה אמר: "אנחנו מביאים היום בשורה, כחלק מהמאבק בטרור, בשולחיו, ובתומכיו, מליאת הכנסת אישרה היום לפנות בוקר הצעת חוק שמבקשת לתקן עוול, ולאפשר פיטורים של מורה אשר תומך מסית או מזדהה עם פעולות טרור, וגם לשלול תקציב ממוסד חינוכי שיש לו קשר להזדהות או תמיכה בטרור. עד היום לא היה כלים בידי אנשי משרד החינוך לטפל במקרים כאלה, ויתרה מכך לא היה חיוב מעשי לבצע את ההליך, עכשיו בעזרת ה׳ זה ישתנה."
ח”כ צביקה פוגל, יו״ר הוועדה לביטחון לאומי ומיוזמי החקיקה גם הגיב לאישור החוק ואמר: ״מורה במערכת החינוך הוא אחד מהמשפיעים המשמעותיים ביותר על הילדים והנוער במוסדות החינוך במדינת ישראל. הצעת החוק שיזמתי נועדה לוודא שמורה לא ינצל את השפעתו לפעילות טרור של תלמידיו ושבית הספר לא ייתן לכך יד. תודה ליו”ר ועדת החינוך יוסי טייב, לח”כ עמית הלוי ולח”כ אביחי בוארון על השותפות בקידום החוק החשוב הזה".
מהאגודה לזכויות האזרח נמסר "מטרת החוק שעבר הלילה היא למשטר את השיח בבתי הספר ולפגוע במורים אשר התבטאויותיהם ותפיסת עולמם אינן עולות בקנה אחד עם אלה של שר החינוך והגורמים הפוליטיים השולטים במשרד החינוך. מטרת החוק להלך אימים על מורות, מורים ומנהלי בתי ספר ערביים, לסמנם ולהפכם למטרה למעקב ולציד.
החוק הקיים כבר מעניק למשרד החינוך כלים ראויים ומספקים להתמודדות עם תכניות לימוד, עם מוסדות חינוך ועם אנשי הוראה שהשפעתם על תלמידים שלילית ומזיקה. לא היה כל צורך בחקיקה נוספת ומוטה, אשר בין היתר מבקשת לעקוף ולאיין את האיזונים ואמצעי הבקרה הקיימים כיום בדין החל על עבירות ביטוי בשל ייחודם.
האגודה לזכויות האזרח תיאבק באמצעים משפטיים כדי שהחוק לא ידכא את חופש הביטוי של המורים ובתי הספר החוק פוגע קשות בזכויות לביטוי, לתעסוקה ולאוטונומיה פדגוגית של מורים ומנהלים".