שרת התרבות והספורט מירי רגב העבירה לכאורה 2.5 מיליון ש"ח למשרד של פרסומאי מקורב, רמי יהושע, ללא מכרז, כך נחשף בתחקיר ערוץ 10. רגב טוענת כי ההליך בוצע כדין ואושר ע"י משפטנים. חדשות 10 פרסם קלטות שהגיעו לידי הכתב ספי עובדיה בהן נשמעת רגב בשיחת ועידה עם יועץ התקשורת שלה מאיר סויסה ושני בכירים נוספים במשרד לצורך תאום גרסאות שיתרצו למה העביר משרדה מיליונים למשרדו של יהושע ללא מכרז כנדרש בחוק.
הכספים הועברו למשרד הפרסום יהושע TBWA לצורך ניהול קמפיין בשם "לא לדאוגוסט".
בקלטת נשמע בכיר א' מסביר: למה בחרנו ברמי יהושע? אנחנו מסבירים שהיה סיעור מוחות של כמה משרדי פרסום, השרה ביקשה...
רגב: לא, לא, לא, לא טוב! לא טוב! תשובה רעה, רעה, רעה! למה רמי יהושע? משרד התרבות והספורט, הטוטו הוא חלק ממשרד התרבות, הוא חלק ממדיניות של הפעלת אה... מדיניות של ספורט, משרד התרבות והספורט, הטוטו.
בכיר א': יש כאן בעיה, עשינו דיון משפטי קצר בבוקר, מה שאת אומרת השרה זו היתה האמירה הראשונית שלנו ואז התברר שזה לא כל כך מחזיק מים מבחינה משפטית. כרגע למשפטנים, תקשיבו עזבו, זה לא נכון מה שאתם אומרים לגבי הטוטו, ואנחנו בשקט יכולנו ללכת ללפ״מ (לשכת הפרסום הממשלתית) ולעשות את זה במהירות, אפילו זה גם פוטנציאל אוטומטית ללכת ללפ״מ".
"צריך בכל זאת להסביר הסבר נוסף למה הלכנו לרמי יהושע. ההסבר של הטוטו הוא לא מספיק טוב, צריך להוסיף עוד מימד".
במהלך ההתייעצויות הולכת תמונת המצב ומסתבכת מול אוזני השרה. השאלות המטרידות עולות גם מפי בכירי משרדה שמחפשים מוצא משפטי ותקשורתי.
הפתרון המוצע: "הרעיון שהטוטו בא, הוא בא יחד עם הזכיין שלו, יחד עם רמי יהושע. זה היה הרעיון של הטוטו וכתוצאה מזה הוחלט ללכת עם הטוטו והזכיין שלו כי הם הביאו את הרעיון".
מירי רגב: טוב, מאה אחוז, מאה אחוז.
אלא שכאן מתערב יועץ התקשורת מאיר סוויסה, מוצא פרצות בגרסה ומבקש מקצה שיפורים.
בסיומה של שיחת הועידה נבחרת הגרסה הבאה: רגב לא קשורה לעניין, ומי שהביא את יהושוע זה בכלל הטוטו. אלא שבידי חדשות 10 ישנן עדויות המצביעות על קשר בלתי אמצעי בין השרה לבין יהושוע קודם להחלטה להפקיד בידיו את הסכומים הללו. ממשרד התרבות והספורט נמסר כי חלק הארי מתקציב הפרויקט ממומן ממשרד התרבות והספורט וחלקו מהטוטו שתומך בקידום הספורט העממי ותכנית השיווק.
משרד התרבות והספורט ביקש ממשרדי הפרסום והיח"צ שעובדים עמו בשגרה רעיונות לשיווק הפרויקט. ההצעה שנמצאה הטובה ביותר הייתה הצעתו של הטוטו באמצעות משרד הפרסום רמי יהושע – ולכן הקמפיין נעשה ע"י ספק זה.
לגבי הקלטות נטען במשרד כי "מדובר בסימולציית תקשורת. היה חשוב להיערך למסיבת העיתונאים ולהבהיר בה כי הכול נעשה כדין לרבות אישורם של הגורמים המקצועיים והיועצים המשפטיים שאישרו את הפרויקט ודאגו להסדרת המימון. אין בסימולציה כדי ללמד על המציאות אלא על שאלות ותהיות שעלולות לעלות מצד כתבים".
מהטוטו נמסר בתגובה כי "עלות אירועי הספורט העממי בפרויקט /לא לדאוגוסט' היא 5 מיליון ש"ח מתוך העלות הכוללת בסך כ-15 מיליון ₪. הטוטו נענה לבקשת משרד התרבות והספורט לממן את הפרסום לפרויקט בסך של עד 2.5 מיליון ש"ח". השרה רגב מסרה בתגובה כי "כל ההליך מתחילתו ועד סופו אושר על ידי המשפטנים של המשרד ובוצע כדין, נקודה".