ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס הערב (שני) להפצצה הרוסית על אוקראינה בעקבות תקיפת הגשר לחצי האי קרים וגינה בחריפות: "אני מגנה בתוקף את התקיפה הרוסית על אוכלוסיה אזרחית בקייב ובערים נוספות באוקראינה. אני שולח תנחומים כנים למשפחות ההרוגים ולעם האוקראיני".

תיעוד רגע הפצצת גשר הזכוכית בקייב, אוקראינה (צילום: רויטרס)

בדבריו התייחס לפיד לתקיפה הרוסית הבוקר על אוקראינה, במסגרתה 84 טילי שיוט וכן יותר מ-20 מל"טי תקיפה, בהם מל"טים איראניים,  נורו לעבר קייב וערים נוספות באוקראינה. שירותי החירום באוקראינה עדכנו כי 11 נהרגו ו-64 נפצעו בתקיפה. 

המטה הכללי של הצבא האוקראיני דיווח כי "הפדרציה הרוסית השתמשה ב-84 טילי שיוט ו-24 מל"טים, כולל 13 מל"טים איראניים שאהיד-136", וציין כי 56 מכלי הנשק הרוסים הושמדו - 43 טילי שיוט ו-13 מל"טים, בהם  10 מל"טים מתאבדים. 

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הצהיר כי מתקפת הטילים מהווה נקמה על הפצצת הגשר המוביל מרוסיה לחצי האי קרים. "אם נותקף שוב במתקפת טרור, תגובתו תהיה קשה ומהירה", ציין. עוד הוא הוסיף כי "אוקראינה ביצעה פעולת טרור, שחייבה תגובה קשה". 

גם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, גינה היום את פגיעות הטילים של רוסיה באוקראינה, ואמר כי הן מפגינות את "האכזריות המוחלטת" של מלחמתו של פוטין בעם האוקראיני.

"ארצות הברית מגנה בחריפות את התקפות הטילים של רוסיה היום ברחבי אוקראינה, כולל בקייב. התקפות אלו הרגו ופצעו אזרחים והרסו מטרות ללא מטרה צבאית. הן שוב מדגימות את האכזריות המוחלטת של המלחמה הבלתי חוקית של מר פוטין בעם האוקראיני". אמר ביידן בהצהרה.