יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו פרסם היום (שני) פוסט בפייסבוק וביקר את דבריו של יו"ר יש עתיד וראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, שתקף אותו וכינה את הממשלה שנתניהו מרכיב כ"ממשלה משוגעת שלא תוכל למשול. נתניהו חלש, נסחט בידי שותפים צעירים ונחושים ממנו". 

ליברמן תקף את נתניהו: "מוביל לחורבן בית שלישי"; גנץ עקץ אותו ואת לפיד
לחיץ, סחיט ושביר: נתניהו הוא בן ערובה על מלא של שותפיו | בן כספית

"הממשלה היוצאת שאיבדה את אמון העם אינה מוכנה לקבל את תוצאות הבחירות", טען נתניהו בפתח דבריו, "היא יצאה למסע של הפחדה שקרית והמרדה נגד הממשלה בהנהגתי שקיבלה מנדט ברור מהעם ליישם מדיניות ימין. מדיניות הממשלה הנבחרת כוללת רפורמות ויוזמות חשובות כמו השבת הביטחון האישי לאזרחי ישראל, חיזוקה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, חיזוק המשילות וחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון". 

"מדיניות זו אינה כוללת פגיעה כלשהיא בזכויות הלהט״בים, בציבור החילוני או באזרחים כלשהם במדינת ישראל", הוסיף נתניהו, "טענו שמשרד החינוך יועבר לידי אבי מעוז - שקר. משרד החינוך ימשיך לקבוע את תוכנית הלימודים. אבי מעוז יעסוק רק בהתקשרויות חיצוניות של משרד החינוך שמהוות כ-2% מתקציב החינוך, לדוגמה - הפסקת מימון המדינה לארגונים נגד הציונות וחיילי צה״ל דוגמת ׳שוברים שתיקה׳. מעוז יפעל בכפוף לאליי והוא מכהן כסגן שר". 

בנימין נתניהו  (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)

לאחר מכן כתב כי ״טענו שמשרד הביטחון יפורק - שקר. המנהל האזרחי מהווה פחות מאלפית האחוז ממשרד הביטחון - והוא יישאר במשרד הביטחון. ההחלטות של שר ׳הציונות הדתית׳ שיכהן במשרד הביטחון יובאו בתיאום עם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון. אמרו שהממשלה תשנה את הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה - שקר. נשמור על הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה". 

״משרדי הממשלה פורקו - שקר. מדובר בשינויים מינוריים שהיו בכל ממשלה, לרבות בממשלה הקודמת. המשרדים יישארו שלמים והפעילות לטובת האזרחים לא תיפגע במאומה. הממשלה תהרוס את מערכת המשפט? שקר. רוב אזרחי ישראל יודעים שמערכת אכיפת החוק זקוקה לרפורמות כדי להבטיח את שלטון החוק ולהשיב את האיזון הראוי בין שלוש הרשויות כנהוג בכל הדמוקרטיות", ציין. 

לסיום כתב נתניהו: "הליכוד יקבל שפע של תיקים: משרדי הביטחון, החוץ, החינוך, תחבורה, אנרגיה, תיירות, כלכלה, הגנת הסביבה, מודיעין, תקשורת, שיתוף פעולה אזורי, שיוויון מגדרי, תרבות וספורט, תפוצות, מדע טכנולוגיה וחדשנות, ועוד, לרבות ועדת חוץ וביטחון ויושב-ראש הכנסת".