המשבר סביב תפקידיו של ח"כ דודי אמסלם בא לסיומו לאחר שהושג סיכום בינו לבין ראש הממשלה, ולפיו הוא ימונה לשר במשרד המשפטים, שר לשת״פ אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. עם זאת, בכך לא תם כאב הראש לנתניהו שעדין לא מצא פתרון למשבר סביב ח"כ דני דנון.

ח"כ דנון שוחח הערב (חמישי) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM והתייחס לדברים: "אני בחרתי במודע לא לקבל תפקיד מומצא שמחברים מחלקות ואגפים. הציעו לי כל מיני חבילות מוזרות של חיבורים כאלו ואחרים, ואני בצורה מכובדת אמרתי 'תודה, אני מעריך, אבל אני מעדיף להיות חבר כנסת פעיל, יעיל, מאשר להיות שר שמתחיל לחפש בדיוק מה הקשר בין אגף א' לאגף ב' של התפקידים שהציעו לו', ואני אמרתי את זה לרה"מ".

"אם בהמשך, בעתיד, יתפנו תפקידים משמעותיים - אני אשמח, ואני רוצה, וזה גם מגיע לי להיות חבר ממשלה, אבל אני אמתין באמת אם יתפנה המקום ויהיה תפקיד ראוי. , דודי הוא חבר טוב שלי, קודם כל, ואוהבים אותו בתנועה, ורוצים לראות אותו בממשלה, והוא נקלע לסיטואציה לא נעימה שהוא התאכזב כמוני וכמו חברים אחרים מהמשא ומתן הכושל שנוהל עם המפלגות השותפות שלקחו הרבה מדי ולא השאירו לליכוד הרבה מאוד תפקידים", הוסיף.

לדבריו, "יש המון תפקידי שרים, אבל תיקים משמעותיים - אין תיקים שנוגעים לפרט, לרווחה, לכלכלה, ולכן נוצר מצב שהוא נשאר בחוץ ואני חושב שטוב שהוא נכנס, דרך אגב, אני חושב שהוא כוח עזר משמעותי. אני לא חושב שהוא יתמתן בדעות, בעמדות, ואני חושב שזה חשוב כי היום הרפורמה, אני אומר לחבריי, לא מספיק להשיג קולות בהצבעה, צריך גם להסביר ולפי דעתי בנושא הזה אנחנו לא עושים עבודה מספיק טובה. אני חושב שדודי יוכל במשרד המשפטים לדבר, להתראיין, להסביר את הדברים בצורה יותר יעילה וטובה. כמו שאני מכיר את דודי אמסלם, הוא לא הולך לשבת בשקט שם ולהשקות את העציצים בצאלח א-דין ובמשרד המשפטים, אני חושב שהוא יבוא להזיז דברים, ולשנות ולדבר, יהיה מעניין".

דודי אמסלם (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
דודי אמסלם (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)

"אפשר להפגין גם בלי לפגוע בזכויות של אחרים"

בהמשך, התייחס להפגנות הרבות נגד הרפורמה המשפטית, ואמר: "שמעתי באחד הראיונות את דן חלוץ הרמטכ"ל לשעבר ואם הייתי לידו הייתי מזכיר לו בתקופת ההתנתקות, הוא היה רמטכ"ל בתקופת ההתנתקות, נעשו דברים שציבור גדול חשב שהם לא נכונים, פוגעים במדינת ישראל, פוגעים בדמוקרטיה, אבל הציבור הזה כיבד את החלטות הכנסת ואני מצפה גם ממנו ומחבריו שעשו דברים טובים למדינה לכבד את הדמוקרטיה גם כשאתה לא מסכים להחלטות האלו, לכן כל הקריאות האלו לחסימות כבישים, מרי אזרחי, שמעתי גם את בוגי יעלון, אז בואו חברים, יש דמוקרטיה, היא לא עובדת רק בפעם כשאתה נמצא בשלטון, צריך לכבד את הכללים גם כשאתה באופוזיציה ואתה חושב שההחלטות הן הרסניות ורעות, צריך לדעת לכבד את הכללים".

"אני חושב שמה שנעשה אז היה מעשה שלא יעשה, הדורסנות, דרך אגב, ביהמ"ש העליון כשאתה שואל היום בימין הרבה מאוד אנשים עדיין זוכרים את ההתנהלות הזו של ביהמ"ש שבמקום לתת צעד לפרט, לאנשים שגורשו, לאנשים שרצו להזדהות, להפגין, ביהמ"ש אטם את הדלתות, הוא לא נתן לשום צעד משפטי אז", הוסיף.

מחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט בכביש 1 (צילום: שריונרים להגנת הדמוקרטיה)

לדבריו, "יש להבדיל בין זכות להפגין לבין פגיעה בזכויות של האחרים, ויש קו, ואני כמובן מצדיק את האנשים שרוצים להפגין, אפילו אני אומר מילה אני מעריך אותם, כי אני חניך בתנועת בית"ר, היינו יוצאים להפגנות, בין אם הסכמי אוסלו, עמדנו בגשם, כל מי שיוצא להפגין על מה שהוא מאמין בו אני מעריך אותו, אבל לחסום כבישים, לנהוג באלימות, לפגוע בזכויות של אחרים,  אם עכשיו מישהי צריכה להגיע לחדר לידה היא לא צריכה לשלם מחיר בגלל שכמה מילואימניקים חושבים שהם צריכים לעצור את כביש 1, לכן שם זה נגמר הזכות להפגין, ופה אני כן מצפה מהמשטרה לפעול בצורה נחושה ולאפשר את הסדר הציבורי, ואני מאמין שכך יהיה, כלומר אפשר להפגין גם בלי לפגוע בזכויות של אחרים".

"מדינת ישראל לא ערוכה היום לרעידות אדמה"

בסיום, התייחס לרעידת האדמה העזה שפקדה את טורקיה וסוריה והזהיר כי "יש סיבה להיות מודאגים. מדינת ישראל לא ערוכה היום לרעידות אדמה, למרות שהיו מספר דוחות וועדות שעסקו בנושא, והמסקנה היא מאוד פשוטה. יש מבנים רבים, עשרות אלפי מבנים, שנבנו לפני שהייתה תקינה בנושא והיום המבנים האלו מסוכנים והם יתמוטטו על יושביהם בזמן רעידת אדמה, ולכן כן צריך בנושא הזה לעשות משאבים, לעודד את כל הנושא של התמ"אות ושל הפינוי-בינוי, שבאמת אותם מבנים ישנים יבנו מחדש לפני סטנדרט חדש שמגן על היושבים בו".

קהרמנמראס, טורקיה (צילום: REUTERS/Stoyan Nenov)
קהרמנמראס, טורקיה (צילום: REUTERS/Stoyan Nenov)

"צריך להידרש, ממשלת ישראל חייבת להידרש ואני מקווה גם בתקציב המדינה הקרוב, גם מבחינה תקציבית יוקצו המשאבים. אנחנו מאוד גאים במשלחות שאנחנו מוציאים, גם כשהייתי שגריר אנחנו הוצאנו משלחת למקסיקו והגענו ראשונים, זה באמת כבוד למדינה וגאים במחלצים, אבל זה גם אצלנו, והיו רעידות אדמה בישראל, לא בתקופה האחרונה, אבל גם צפת, גם טבריה, ערים נחרבו, לכן אנחנו כן צריכים להיות ערוכים לתרחישים האלו", סיכם.

עריכה: ירדן חדד 103fm