לורי גרינר, יזמית מהתוכנית האמריקאית "Shark Tank", פרסמה את התמונה של הנעל המדוברת ברשתות החברתיות וכתבה: "זה הולך להדהים אתכם". היא הציגה את הנעל ושאלה את העוקבים שלה איזה צבע הם רואים.
לפי הפוסט, מי שרואה את הנעל בצבעים ורוד ולבן מפעיל יותר את הצד הימני של המוח שלו. מי שרואה טורקיז ואפור מפעיל יותר את הצד השמאלי. חשוב לציין כי על פי האתר Healthline, המוח עובד כמכלול שלם, והמיתוס על צד דומיננטי יותר בכל אדם אינו מדויק.
@lorigreiner #SharkTank #LeftBrain #RightBrain ♬ original sound - Lori Greiner
התמונה צצה לראשונה בשנת 2019, אך צברה תאוצה מחדש וזכתה ליותר מ-7 מיליון צפיות תוך שבוע בלבד. גולשים רבים הגיבו בתדהמה על הבדלי הצבעים. היו מי שראו רק את השילוב של ורוד ולבן, אחרים ראו רק טורקיז ואפור, ויש מי שדיווחו כי הם רואים את שני השילובים לסירוגין.
התגובות החלוקות מעידות על כך שתפיסת הצבע מושפעת מגורמים שונים ולא בהכרח מחצי המוח הדומיננטי.