אירוע חמור התרחש לאחרונה במרכז הכליאה לנשים "וושינגטון קורקשנס סנטר" (WCCW) במדינת וושינגטון, ארה"ב. ב-14 במרץ, סוהר שערך סריקה שגרתית באחד מהאגפים, גילה כי אסירה טרנסג'נדרית בשם בריאן קים, בת 35, שרצחה את הוריה ומזדהה כעת כאמבר פייפוקס קים, מקיימת יחסי מין עם אסירה בשם סינסר-א מרי נרטון, בת 25.

מדובר בהפרת כללי מרכז הכליאה והשתיים צפויות לעבור שימוע. לפי הדו"ח, "הדבר מנוגד לכללי האגף ולמדיניות לפיהם אסור לקיים יחסי מין במתקן הכליאה, למעט בביקורי משפחה מאושרים". קים, שהועברה לכלא הנשים בפברואר 2021 - במסגרת מדיניות הכליאה המגדרית של מחלקת הכליאה של וושינגטון -  הייתה כלואה קודם לכן בכלא לגברים לפני ששינתה את מינה מגבר לאישה.

כלא נשים, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
כלא נשים, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

עובד אנונימי במחלקה אמר ל-National Review כי "טכנית" אין אפשרות לקיום יחסי מין בהסכמה בין אסירים, אך וושינגטון "ממתנת את הענישה על אסירים מעורבים" אם שני הצדדים טוענים שהיחסים היו בהסכמה, מה שמוביל ל"פחות בעיות" עבור האסירים והאסירות.

על פי החוק למניעת אונס בכלא (PREA) מ-2003, וושינגטון קובעת ש"פעילות מינית בהסכמה ולא כפויה בין יחידים" אסורה אך אינה הפרה של החוק. WCCW אמר ל-Fox News Digital כי "הם רואים בחומרה את בטיחותם של כל האנשים בחסותם", וכי לא היה דיווח על אונס באותה תקופה, אך אם היה מדובר באונס מחובתם לדווח על כך למשטרה.

עוד הם סיפקו מידע על מדיניותם לגבי אסירים טרנסג'נדרים, שמטרתה "להבטיח יחס שוויוני לאסירים ואסירות טרנסג'נדרים במעונות, דירוג, תכניות ופיקוח". לדבריהםף כל האסירים מוערכים בקליטתם, ואם הם מזדהים כטרנסג'נדרים הם עוברים הערכות בריאות הנפש וגורמים נוספים על מנת לקבוע את מקום כליאתם. תהליך קביעת המקום לוקח בחשבון קריטריונים אובייקטיביים הכוללים זהות מגדרית.