רעידת אדמה בעוצמה 6.3 בסולם ריכטר, אירעה הבוקר סמוך לאיי ונואטו שבאוקיינוס השקט, כך דיווח הסקר הגיאולוגי של ארצות הברית. למרבה המזל, לא הופעלה התרעת צונאמי בעקבות האירוע.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הסיסמולוג ההולנדי פרנק הוגרביץ, העומד בראש מכון המחקר SSGEOS העוסק בגיאומטריה של מערכת השמש, פרסם אתמול (שבת) בחשבונו ברשת החברתית "X" פוסט בשם המכון, בו נטען כי מיקום כוכבי הלכת ובפרט מרקורי ונוגה בתאריכים 24-25 במאי, מעלה חשש לרעידת אדמה משמעותית, שתתרחש ככל הנראה בין 26 ל-27 במאי. לדבריו, המפגש הפלנטרי עם מרקורי עשוי להוביל גם לעלייה כללית בפעילות סיסמית במהלך השבוע הנוכחי.

רעידת האדמה התרחשה בעומק של 29 קילומטרים מתחת לפני הים, כ-83 ק"מ צפון-מערבית לבירת הארכיפלג, פורט וילה. המרכז להתרעות מפני צונאמי באוקיינוס השקט העריך שרעידת האדמה - שאירעה סמוך לקבוצת איים עם צפיפות אוכלוסייה נמוכה - לא תוביל לגלי גאות גבוהים. לא דווח על נזק משמעותי בוונואטו בעקבות האירוע.

רעידות אדמה הן תופעה שכיחה בוונואטו, ארכיפלג באוקיינוס השקט עם אוכלוסייה של כ-320,000 תושבים. האזור ממוקם ב"טבעת האש", אזור של פעילות סיסמית ענפה הנמתח מיפן לאוקיינוס השקט דרך דרום מזרח אסיה.

הוגרביץ, העומד בראש מכון למחקר המתמקד בתצפית על הגיאומטריה הנוצרת מהגופים השמימיים והקשר שלה לפעילות סיסמית בכדור הארץ, עורר בעבר פאניקה בעקבות תחזיותיו ואזהרותיו. הוא מקשר בין מיקומם של כוכבי הלכת בחלל למערך ולתצורה שלהם, וטוען שאלו יוצרים "הנדסה קריטית" המשפיעה על כדור הארץ וגורמת לרעידות אדמה.

חלק מתחזיותיו אכן התממשו כשרעידות אדמה פקדו אזורים שונים ברחבי העולם בתקופה האחרונה. הסיסמולוג מיהר כמובן להזכיר לעוקביו כי צפה רעידות אדמה אלו מראש בפרסומים קודמים שלו ואף זיהה כמה מהאזורים שנפגעו.

עם זאת, חשוב לציין כי הקהילה המדעית כולה דוחה את תורותיו של הוגרביץ ורואה בהן לא מדעיות. המדענים טוענים כי אין כל קשר בין מיקומם של כוכבי הלכת לבין תנודות ופעילות סיסמית בכדור הארץ.