בכנס הטכנולוגיה VivaTech בפריז, צרפת, גנב אילון מאסק - המיליארדר שעומד מאחורי טסלה, SpaceX וחברת X (טוויטר לשעבר) - את ההצגה עם הצהרה מפתיעה: "אני חייזר. אני מסביר לאנשים שאני חייזר, אבל אף אחד לא מאמין לי", אמר מאסק בן ה-52 בצחוק בתגובה לשאלה מהקהל.

למרות הטון ההומוריסטי, המיליארדר הוסיף שאם הייתה בידיו הוכחה לקיום חיים חייזריים, הוא היה משתף אותה ללא היסוס בפלטפורמת המדיה החברתית שבבעלותו. בהמשך דבריו, התייחס מאסק לנושא הבינה המלאכותית (AI) וטען שהיא מהווה איום משמעותי על האנושות מאשר חייזרים.

אילון מאסק (צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes/File Photo)
אילון מאסק (צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes/File Photo)

הוא חזה עתיד שבו רובוטים המונעים על ידי AI יעשו את רוב העבודות, מה שיגרום לאבטלה גורפת. לדבריו, עבודה בעתיד תהיה מתוך בחירה אישית ותוכל לשמש כתחביב בלבד. עם זאת, הוא הדגיש את החשיבות באימון הבינה המלאכותית לתת עדיפות לכנות על מנת למנוע הפצת מידע כוזב. "חשוב מאוד שהבינה המלאכותית תלמד להיות אמיתית", אמר.

אילון מאסק (צילום: רויטרס)
אילון מאסק (צילום: רויטרס)

למרות הצהרתו על היותו "חייזר", מאסק ציין קודם לכן החודש שהוא לא משוכנע שחייזרים ביקרו אי פעם על פני כדור הארץ. עם זאת, הוא כן פתוח לאפשרות שגשושיות בחלל עשויות לחשוף "שרידים של תרבויות חייזריות שמתו מזמן". לבסוף, הוא התייחס בביטול לאנשים שחושבים שחייזרים חיים בינינו. "איכשהו, אותם אנשים שחושבים שיש חייזרים בינינו, לא מאמינים שנחתנו על הירח", אמר. "חשבו על זה רגע".

לסיכום, מאסק הכחיש שראה הוכחות לקיום חיים חייזריים במהלך המשימות הרבות שביצעה חברת SpaceX שלו. "מעולם לא ראיתי שום ראיות לחייזרים", סיכם.