טון הלדורסן, מטפלת נישואין וזוגיות בנורווגיה, סיפרה כיצד אב נשוי, שזהותו לא נחשפה, פנה אליה לאחר שהגיע עד כדי מחשבות אובדניות עקב מקרה מביך שקרה לו. לדבריו, הוא נתקל בטעות בפרופיל של אישה צעירה באתר OnlyFans לאחר שחבריו המליצו על התכנים הפורנוגרפיים שהיא מעלה, והמשיך לצפות בתוכן שלה במשך מספר חודשים - עד שהבין כי היוצרת היא בתו.

"זה כמעט הרס את מערכת היחסים ביניהם", סיפרה הלדורסן. "המחשבה של האב לגבי האינטראקציה המינית עם בתו גרמה לו לחלות פיזית. גופה של בתו הפך להיות מקור לפנטזיות שלו במשך תקופה". לדברי המטפלת, שמתמחה גם בסקסולוגיה, האב לא הצליח לזהות כי היוצרת היא בתו מכיוון שפניה היו מוסתרות בתמונות. הוא שלח בקשות, רכש תכנים בתשלום ושוחח עמה מבלי לדעת במי מדובר.

אתר אונליפאנס (צילום: רויטרס)
אתר אונליפאנס (צילום: רויטרס)

הבת יכלה לראות מי עוקב אחריה, אך הפרופיל האנונימי של האב הסתיר את זהותו. "הדבר הקשה עבורה היה שהוא פעל מאחורי גבה של אמה", ציינה הלדורסן. המטפלת עקבה אחרי המשפחה בחודשים שלאחר האירוע, ולדבריה כעת מצבם טוב הרבה יותר והאב נפגש עם בתו "ללא כל בעיה". ככל הידוע לה, הבת ממשיכה להיות פעילה באתר OnlyFans ואמה עדיין אינה מודעת למקרה.

האב והבת נתנו את אישורם לחשוף את סיפורם ולהעלות את המודעות לסכנות הכרוכות בשימוש בפרופילים אנונימיים. הלדורסן הביאה דוגמאות של מקרים נוספים בהם בני משפחה זיהו את קרוביהם באתר, והפצירה באנשים "להיות מודעים לכך שזה באמת יכול לקרות".

במקרה זה, הזוועה נפתרה באמצעות תקשורת טובה, לדבריה. OnlyFans הוא אתר אינטרנטי לתכנים בתשלום שצבר תאוצה במהלך מגפת הקורונה עת רבים איבדו את עבודתם. האתר משמש בעיקר לתכנים פורנוגרפיים, עם דוגמנים ודוגמניות המוכרים מנויים לתוכן תמונות ווידאו. לפי נתונים מ-2022, לאתר יש 3 מיליון יוצרים ו-220 מיליון צרכנים, 89.5% מהם נשואים.