עולם המדע נסער שוב בעקבות טענותיו של חוז'ה חאימה מאוסאן בן ה-71 ממקסיקו, עיתונאי וחוקר עב"מים שנוי במחלוקת, על גילוי של שלוש "ישויות לא אנושיות" נוספות.

בשנת 2023, הציג מאוסאן לעולם שתי מומיות זעירות, לטענתו חייזרים בני מאות שנים שנמצאו בפרו. גילוי זה עורר תדהמה ובלבול רב, ואף הוביל לתביעה משפטית מצד פרו נגד החוקר בחשד לגניבתן. עתה, טוען בן ה-71 כי התגלו שלוש נוספות ולדבריו, אחת מהגופות החדשות היא זכר.

מה מקורם של ''גופות החייזרים'' שהוצגו בקונגרס במקסיקו? (צילום: רויטרס)
מה מקורם של ''גופות החייזרים'' שהוצגו בקונגרס במקסיקו? (צילום: רויטרס)

מאוסאן לא סיפק פרטים נוספים ולא התייחס לגילוי זה שוב במהלך הפרק בפודקאסט שלו. הקהילה המדעית נותרה סקפטית ביחס לטענותיו של החוקר, בזמן שחלק מהמומחים טוענים שמדובר בזיוף, בעוד שאחרים קוראים להמתין לאימות מדעי לפני הסקת מסקנות.

במקביל, מתקיימים ניסיונות לאמת את הטענות באמצעות מחקר מדעי. "חוקר אנונימי" מקנדה חוקר כעת את כל הממצאים ונעשים ניסיונות לפרסם את המחקר. לפי דיווחים רשמיים מפרו, המומיות הוצגו שם לאחרונה בשנת 2017.

גופות החייזרים שהוצגו בקונגרס המקסיקני (צילום: רויטרס)
גופות החייזרים שהוצגו בקונגרס המקסיקני (צילום: רויטרס)

חוקר עב"מים, וויל גאליסון, ראה את המומיות מקרוב וטוען שיש לחשוש מהן יותר מכפי שאנו חוששים כעת. הוא ציין שראה עצם לא אנושית באחת מהזרועות, מה שמעורר ספקות לגבי אותנטיות כל הממצאים.