כולנו רוצות שיער ארוך, מבריק ושופע, אך יש תקופות בחיים בהן השיער שלנו לא במיטבו וכדאי להעניק לו קצת יותר הזנה ותשומת לב, אם זה בעקבות לחץ נפשי, לאחר דיאטה, לידה או חלילה מחלה. אבל, זה לא חייב להיות יקר או לקחת הרבה זמן. העיתון "Times of India" מציע שמונה שמנים אתריים שיכולים לטענתו לשפר פלאים את צמיחת השיער ומראהו.

1. שמן רוזמרין: עיסוי הקרקפת עם שמן רוזמרין מסייע לשפר את עובי השיער ואת עוצמת הצמיחה, כפי שהוא משפר את בריאות התאים וזקיקי השיער.

 2. שמן לבנדר: מאיץ את תהליך צמיחת השיער כי הוא ידוע כמעודד צמיחת תאים, מפחית תחושות של מתח וחרדה, והוא עשיר בתכונות אנטי-בקטריאליות שמובילות לשיפור בריאות הקרקפת.

3. שמן נענע: עיסוי הראש עם שמן נענע יכול לגרום לתחושה של קור ועקצוץ במהלך השימוש, אבל מגביר את זרימת הדם ומקדם את צמיחת השיער.

נענע (צילום: אינג'אימג')
נענע (צילום: אינג'אימג')

4. שמן עשב לימון: שומר על הקרקפת נקייה מקשקשים ותורם תרומה מכרעת לתהליך צמיחת השיער וצפיפותו.

5. שמן טימין: מקדם צמיחת שיער על ידי שיפור בריאות הקרקפת ומניעה יעילה של נשירת שיער. 

6. שמן עץ התה: זהו מרכיב נפוץ שנמצא בשמני שיער רבים, שכן הוא מנקה את הקרקפת ויש לו תכונות אנטי-בקטריאליות. שמן עץ התה חודר עמוק לתוך הקרקפת ומעודד צמיחת שיער.

7. שמן מרווה מרושתת: מופק מעשב מרווה מכיל לינליל אצטט, המסייע בשיפור איכות השיער ובקידום צמיחת השיער. ידוע גם כפותר בעיות הקשורות לאסטרוגן, כגון עצבנות ורגשות שליליים.

8. שמן ארזים: מקדם באופן פעיל את צמיחת השיער ומפחית נשירה על ידי איזון בלוטות ייצור השמן של הקרקפת. יש לו גם תכונות אנטי-פטרייתיות והוא עוזר להיפטר מקשקשים.