על רקע תחזיתו של האסטרולוג ההודי קושאל קומאר, שטען שמלחמת העולם השלישית תפרוץ ב-18 ביוני, כלומר אתמול, וציין גם את התאריכים 10 ו-29 ביוני כאפשרויות נוספות, פנה ה"דיילי סטאר" הבריטי לג'מיני, מודל הבינה המלאכותית של "גוגל", שינסה לחזות מי הן המדינות שיפתחו במלחמה, נגד מי ילחמו ומה יקרה בשעותיה הראשונות של מלחמת העולם השלישית במספר.

לפי ג'מיני, רוסיה ואיראן יפתחו במלחמה נגד המערב שתביא ל"שטף של פעילות דיפלומטית, מתקפות סייבר וגיוס צבאי". מנהיגי העולם יכנסו ישיבות חירום כדי להעריך את המצב ולקבוע דרך פעולה.

"הדוכיפת" ששבר את גב הגמל: צה"ל מעלה הילוך נגד חיזבאללה בדרום לבנון
נטלי דדון חושפת: "איבדתי חברים, נפלטתי מאירועים וספגתי חרם בוטה"

לרוסיה ולאיראן יכולות לוחמת סייבר מתוחכמות. לפי מודל הבינה המלאכותית הן עלולות לבצע מתקפות סייבר שיפגעו בתשתיות קריטיות במדינות המערב, וישתקו רשתות חשמל, מערכות כלכליות ורשתות תקשורת.

את מי רוסיה ואיראן יתקפו ראשונות? "עבור רוסיה, יהיו אלה רפובליקות סובייטיות לשעבר עם קשרים למערב, כמו אסטוניה, לטביה, ליטא או אפילו פינלנד אם תחליט להצטרף לנאט"ו. אוקראינה תהיה גם מטרה עיקרית, בהתחשב במלחמה המתמשכת", חוזה ג'מיני.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Gavriil Grigorov/Pool via REUTERS)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Gavriil Grigorov/Pool via REUTERS)

לפי המודל, איראן עלולה לפגוע במדינות שכנות עם נוכחות צבאית אמריקאית, כמו עיראק או אפגניסטן, וגם בישראל.

ג'מיני צופה כי מדינות נאט"ו ובעלות ברית מערביות אחרות יפעילו את הצבא שלהן, יכניסו כוחות לכוננות גבוהה ויפרסו כוחות נוספים במקומות אסטרטגיים. לפי המודל רוסיה עשויה לבצע תקיפות אוויריות או מתקפות טילים נגד מטרות במזרח אירופה, בעוד איראן עלולה לפגוע בכוחות ארצות הברית ובעלות בריתה במזרח התיכון.

מצעד צבאי איראני (צילום: רויטרס)
מצעד צבאי איראני (צילום: רויטרס)

ומה לגבי בריטניה? הממלכה המאוחדת תהיה מעורבת צבאית במלחמה לצד נאט"ו, כלכלתה תקרוס והיא תסבול ממתקפות סייבר על מוסדותיה.

"קשה לחזות בוודאות כמה זמן ייקח לבריטניה לפלוש בתרחיש היפותטי של מלחמת עולם שלישית", קובע ג'מיני. "הפלישה תהיה תלויה בגורמים שונים, כולל האסטרטגיות הכוללות של רוסיה ואיראן, יעילות ההגנה המערבית והמעורבות הפוטנציאלית של מדינות אחרות".