שתיית קפה היא הרגל עבור רבים, ולמעשה יש כאלה שלא יכולים להתחיל את היום בלי כוס אספרסו/קפוצ'ינו/אמריקנו וכ'ו. בעוד יש שמסתפקים בשתיים שלוש כוסות ביום, יש כאלה שמגיעים לחמש ואפילו 10 כוסות ומעלה ביממה. רופא שמתמחה ברפואה סינית בשם אניס חלף הזהיר כי תסמינים פתאומיים ומסוימים עלולים להצביע על כך שאתם צריכים להפסיק לשתות קפה.

בסרטון שהעלה ל-457 אלף עוקביו בטיקטוק הוא אמר: "אתם יכולים ללכת למראה ולעשות בדיקה קטנה, אם תגלו שיש לכם הרבה סדקים בלשון וגם שכבה צהובה עבה, כנראה שלא כדאי לכם לשתות קפה".

במערכת הביטחון חוששים: פעולותיו של סמוטריץ' יערערו את המזרח התיכון
כתבי חדשות 13 מחריפים את המאבק מול המנכ"ית: "הקלטה מצמררת, מפחיד"

חלף טען כי לעתים קרובות הדבר נובע מ"תפקוד לקוי פוטנציאלי בגוף", והוסיף כי צריכת קפאין עלולה להחמיר אותו.

למרות שלא סיפק פרטים רבים על הסיבה, הוא ציין כי הפגם ידוע ברפואה הסינית כ"מחסור ביין" (Yin) שמוביל לדלדול הדם בתוך הגוף, כך שהוא מתחמם, החרדה גוברת, והפה והגרון מתייבשים.

@acupuncturefit Ever considered what your morning cup of coffee does from a Traditional Chinese Medicine perspective? Join Dr. Anis as he explores the intriguing effects of coffee on your body according to TCM. Learn why coffee might be beneficial for some body types and potentially harmful for others, depending on your individual balance of yin and yang. Discover the thermal nature of coffee and how it interacts with the energy channels in your body #oralhealth #didyouknow #healthtips #dranis #coffee ♬ Smalltown Boy - Bronski Beat

בתגובה לסרטון זה, ד"ר לורנס קנינגהם, רופא כללי מבריטניה, הסביר כי "מחסור ביין" מצביע על חוסר איזון בגוף שמוביל לנדודי שינה, הפרעה בקצב הלב ותסמינים לא נוחים אחרים.

באשר לשכבה הצהובה העבה אמר: "מניסיוני, השכבה הצהובה העבה על הלשון מעידה בדרך כלל על תקלה במערכת העיכול של הגוף. ניתן לייחס אותה לשילוב של גורמים, כגון היגיינת פה ירודה, התייבשות או נוכחות של חיידקים.

קפה שחור (צילום: אינג'אימג')
קפה שחור (צילום: אינג'אימג')

בעוד הקפה עצמו הוא בדרך כלל לא הגורם הישיר, זה יכול להחמיר את התנאים המובילים להיווצרות של שכבה זו.

"קפה הוא חומצי ויכול לשנות את מאזן החומציות בתוך הפה, מה שעלול לתרום להתרבות חיידקים ולהוביל להיווצרות שכבה צהובה", הוסיף הרופא.

ישנם גם סימנים רבים אחרים המצביעים על כך ששתיית קפה משפיעה לרעה על הגוף. כאבי בטן וריפלוקס חומצי הם בין הסימפטומים הנפוצים ביותר, שכן קפה ידוע כמגביר את ייצור חומצת הקיבה.

ד"ר קנינגהם המשיך: "כאבי ראש חוזרים ונשנים או מיגרנות יכולים לפעמים להיות קשורים לצריכת קפה מופרזת, במיוחד אם אדם צורך כמויות גדולות לאורך היום".

רופאים מזהירים מפני צריכת קפאין מופרזת בצורותיו הרבות, במיוחד קפה, מכיוון שהוא עלול לגרום לבעיות בריאותיות.