אורי גלר ממשיך לייצר כותרות. אחרי שבשבוע שעבר טען המנטליסט כי לקח חלק בסיוע לסיכול מתקפת המל"טים והטילים האיראניים על ישראל באפריל, עכשיו הוא מזהיר כי השחתת הסטונהנג' באנגליה עלולה לעצבן חייזרים.

הסטונהנג' (Stonehenge) הוא מונומנט פרהיסטורי בן לפחות 5,000 שנים השוכן במישור סולסברי שבמחוז וילטשייר באנגליה, כשמונה קילומטרים צפונית לעיר סולסברי. הוא מורכב מתעלה מעגלית רדודה שעל גדתה הפנימית בנויה סוללת עפר המקיפה מעגל גדול של אבנים עומדות שבמרכזו חמישה טריליתונים בצורת פרסה. הארכיאולוגים סבורים שהפסל המאובן הזה נוצר כ-2,000 עד 3,000 שנה לפני הספירה.

קרובים לנקודת האל-חזור? "המזרח התיכון מתכונן למלחמה, שומעים את זה גם בירדן"
כל המזרח התיכון הבין שישראל מחזירה את ההרתעה | אבי אשכנזי

ביום רביעי האחרון נעצרו שני פעילים סביבתיים מתנועת "Just Stop Oil" לאחר שריססו בספריי בצבע כתום את האבנים באתר המפורסם. לטענתו של גלר, לאתר יש משמעות קוסמית, ומעשיהם של המשחיתים, בני הזוג טארקין, עלולים לעורר פעילות של חוצנים.

"לא אתפלא אם הלילה או מחר תתרחש פעילות עב"מים מעל סטונהנג'", אמר אתמול. "אני מאמין שיש למקום קשר למקור חוצני. זה כמעט כמו מחשב עתיק. מבנים מהסוג הזה מייצרים חשמל, והעובדה שמישהו ניסה לחלל אותו או לפגוע בו היא עלבון עצום".

בנוסף מתח ביקורת על המשחיתים: "אם הם פועלים למען הסביבה, מדוע הם פוגעים בדבר כל כך עתיק, קדוש וחשוב לאנגליה?".

פעילי סביבה מרססים את הסטונהנג' בספריי כתום (צילום: רויטרס)
פעילי סביבה מרססים את הסטונהנג' בספריי כתום (צילום: רויטרס)

בעקבות ריסוס האתר המפורסם, דובר מטעם המורשת האנגלית אמר: "איננו יכולים להבין מדוע כל מי שמתיימר לדאוג לסביבה ינסה לפגוע באנדרטה כזו ולגרום מצוקה לאנשים מכל רחבי העולם, כולל אלה שעבורם לסטונהנג' יש משמעות רוחנית".

מנכ"ל "English Heritage", ד"ר ניק מרימן, אמר: "קשה להבין את זה ואנחנו עצובים מאוד על הוונדליזם הזה, אבל התרגשנו מאוד מהודעות האהדה והתמיכה שקיבלנו. המומחים שלנו כבר הצליחו לנקות את האבקה הכתומה מהאבנים. חששנו מאוד ממה שיקרה אם הן יבואו במגע עם מים. עד כה נראה שאין נזק נראה לעין. האתר נפתח שוב למבקרים".