שני בני זוג מהצפון עובדים בזרועות הביטחון של ישראל. אחרי תשע שנות נישואין ושני ילדים החלו ביניהם עימותים, שלעתים גלשו לוויכוחים אלימים ולהטחת חפצים הדדית בזעם, זה על זו.

האישה, שחששה מתגובות הזעם של בעלה, סיכמה יחד עם עורכת דינה ועורך הדין של הבעל על הפרדת כוחות כשהבעל יעזוב את הבית עד לתום הליך הגירושין. על פי הסיכום שהשיגה עורכת הדין שרין סולן נקבע בין היתר, כי הכלב המשפחתי שנרכש ב-17 אלף שקלים יישאר אצלה ואצל הילדים והם אלה שידאגו לכל צרכיו.

הפרד ומשול: המלחמה בצפון תתמקד בבטן הרכה של חיזבאללה
מי אמר שאין שם כוח משיכה? "אסטרונאוטים בחלל צריכים רובוט מין"

לטענת האישה באחד הבקרים לפני מספר שבועות הגיע בעלה מהבית כשהוא מחזיק באקדח בידו. "הוא לא איים אבל הוא שידר 'תזהרי ממני' ואמר 'באתי לקחת את הכלב לסיבוב כי שמעתי שאתם לא מטפלים בו מספיק טוב'". לטענות של בעלה לא היו בסיס ומאחר והוא איש ביטחון, האישה ידעה כי תלונה על הפרת הסיכום ביניהם תמנע ממנו בעתיד לאיים. אגב, הסיכום שהושג לא היה באמצעות בית המשפט.

אחרי משא ומתן מרתוני של שני עורכי הדין הצליחה עורכת הדין סולן למנוע מהאישה להגיש תלונה במשטרה. "הסיכום שיש על הפרדת מגורים הוא סיכום בין בני הזוג ללא תוקף משפטי ולכן הבעל יכול לטעון כי לא השיג גבול ופעל על פי הבנתו", הסבירה עו"ד סולן. "בפועל נכון שההתנהגות שלו הייתה ברוטלית כשהוא נכנס ומחזיק אקדח ביד אבל ההסברים שלו היו מספקים במקרה של תלונה".

עורכת הדין שרין סולן (צילום: פרטי)
עורכת הדין שרין סולן (צילום: פרטי)

הבעל טען להגנתו שהחזיק באקדח כי רצה להניח את האקדח על השידה, כאשר הוא מסתובב עם הכלב. "אשתי מנסה לצייר אותי כאיש אלים, שמושפע מהמלחמה האחרונה ואני לא כזה. מי שמעוניינת בפירוק החבילה זו היא".

שני בני הזוג נשלחו ליישוב סכסוך כמקובל. במקרה ולא יגיעו להסכמות הם יחלו בהליכי גירושין שלדברי הבעל יתבררו אז כבעייתיים מאד עבור אשתו.