?This boots are made for walking: במשך 10 ימים שוטט לוקאס מקליש ביערות הרי סנטה קרוז בקליפורניה שבארצות הברית ללא מזון. תושב בולדר קריק בן ה-34 עזב את ביתו בבוקר ה-11 ביוני, למה שחשב שיהיה טיול של כמה שעות למקום עבודתו. "לא הבאתי שום דבר כי חשבתי שזה יהיה טיול של שלוש שעות כדי ללכת לעבודה", אמר מקליש לחדשות KSBW. אבל הוא הלך לאיבוד, ושלוש השעות האלה הפכו ל-10 ימים.

משפחתו דיווחה כי הוא נעדר חמישה ימים לאחר מכן, אז פתחו הרשויות בחיפושים נרחבים אחריו. "פשוט טיילתי כל יום. הייתי עולה בקניון, יורד בקניון למפל הבא, מתיישב ליד המפל ושותה מים מהמגף שלי", סיפר מקליש והוסיף כי הוא גם חיפש פירות יער.

יפה, אבל מבפנים: זה הכלב שזכה בתואר "הכי מכוער בעולם" | צפו
גושי פרווה מתוקים? מחקר טוען: חתולים שונאים את בעליהם וזוממים נגדם

לאחר מספר ימים, הוא הרגיש צורך ב"מזון כלשהו". הדברים שהוא הכי השתוקק אליהם היו בוריטו וטאקו. "זה מה שחשבתי עליו כל יום אחרי חמשת הימים הראשונים", אמר.

ממשרד השריף נמסר כי מקליש לא סבל מפציעות משמעותיות לאחר שאותר על ידי הרשויות. בתמונות הוא נראה מחבק את קרובי משפחתו. 

דארן אדוארדס, מייסד "Trail Hiking Australia", אמר כי במקרה שהולכים לאיבוד בטבע צריך "להשתמש בכל המשאבים הזמינים כדי לאותת שאתם זקוקים לחילוץ, ולדאוג למחסה, מים ואוכל".

לדבריו, "אדם יכול להחזיק מעמד שלוש דקות ללא אוויר, שלוש שעות ללא מחסה בתנאים קשים, שלושה ימים ללא מים ושלושה שבועות ללא מזון (עם מים ומחסה)".

"במזג אוויר חם העדיפו למצוא מים, ואם קר, רטוב ואתם בסיכון להיפותרמיה, התמקדו קודם כל במציאת מחסה. עזרה ראשונה לא תמיד תידרש, אבל כאשר אתה או חבר בקבוצה שלך נפצעים, זה צריך להיות בראש סדר העדיפויות", הוסיף אדוארדס.
 
האגודה האמריקאית לטיולים מציעה לשאת מפה ומצפן (וללמוד כיצד להשתמש בהם) גם לטיולי יום קצרים באזורים מוכרים, וכמו כן להצטייד במשרוקית חירום.