בהגרלת הלוטו שהתקיימה ביום חמישי האחרון זכה זוכה יחיד בפרס הראשון בלוטו בסך 15 מיליון שקלים. ארבעה ימים לאחר ההגרלה הזוכה המאושר הגיע לבית מפעל הפיס בליווי אשתו.

הזוג, בשנות ה‏־40 לחייהם, שמתגוררים באחד מיישובי הצפון, שיתפו את אנשי מפעל הפיס: "בתחילת החודש רכשתי כרטיס לוטו, עם מספרים אקראיים אותם בחר עבורי הלוטומט בעלות של 30 שקלים. באותה הגרלה הכרטיס זכה ב־230 שקלים. ראיתי כי טוב והחלטתי להמשיך לשלוח את אותו טופס גם בהגרלה העוקבת הבאה".

טלי גוטליב מתגרה ביועמ"שית: "אי אפשר להזמין אותי לחקירות"
הכניס להיריון את התאומה של אשתו: "זו לא בגידה כי הן זהות גנטית"

וכך, במשך שתי הגרלות, הטופס לא הניב זכייה כלשהי, אולם הזוכה התמיד והמשיך לשלוח אותו. "זו הייתה החלטה שבדיעבד הייתה משמעותית, כי בהגרלה העוקבת השלישית הטופס זכה בפרס הראשון!".

"ההגרלה התקיימה בערב יום חמישי. אשתי הייתה מחוץ לבית, ובגלל שהיה משחק כדורגל של ספרד נגד איטליה, נשארתי לבדי לצפות במשחק. לאחר שהסתיים המשחק, נזכרתי שהייתה הגרלה ונכנסתי ליישומון מפעל הפיס על מנת לסרוק את הטופס. לא היו לי בכלל ציפיות או מחשבות שאזכה. לכן, ההפתעה הייתה אמיתית – היישומון עדכון אותי שזכיתי בלא פחות מ־15 מיליון שקלים! הייתי לבד בבית, וביחד עם עצמי הרמתי ידיים והודתי בצעקה גדולה לבורא עולם. מיד לאחר מכן המחשבות התחילו לרוץ לי בראש.

התקשרתי מייד לאשתי, ככל הנראה בגלל שהיא הייתה במקום הומה אדם כנראה נפלה הקליטה והיא לא הייתה זמינה. שלחתי לה הודעת וואטסאפ: "תחזרי אליי דחוף!".

ואכן, לאחר מספר דקות בודדות, יצרה קשר אשתו של הזוכה עם הזוכה. "לא הבנתי מה קרה", סיפרה האישה. "התקשרתי באמצעות שיחת וידאו לבעלי, לראות בעיניים שלי שהוא בסדר, מבלי שאבין בכלל מה קרה. ועדיין לא הבנתי. מרוב הרעש שהיה סביבי לא יכולתי לשמוע בכלל מה הוא אומר".

הזוכה המשיך: "ככה פעמיים היא התקשרה בווידאו, וסביבה המון אנשים ורעש. בסוף כתבתי לה: 'תבואי מהר הביתה, ביחד עם ההורים שלך!'. אני מאוד קשור להורים של אשתי והיה ממש חשוב לי שהם ביחד עם אשתי ישמעו את הבשורה המשמחת".

חלפה שעה ואשת הזוכה הגיעה הביתה ביחד עם הוריה, שעדיין לא היה להם שמץ של מושג מה קרה ומדוע הם הוזמנו בהתראה כל כך קצרה. "כשהם נכנסו לבית, בלי הרבה מילים, ניגשתי לאבא של אשתי. מסרתי לו את טופס הלוטו שלי שהיה בידי וביקשתי ממנו שיבדוק אותו. הוא פתח את היישומון ודי מהר הבין שהוא מחזיק ביד טופס ששווה מיליונים".

אשת הזוכה הוסיפה: "הוא היה כל כך בהלם, עד שכמעט מעד".

הזוכה המשיך: "בשלב הזה אמרתי לכולם: 'בואו ננשום! נישאר בצניעות שלנו ובעיקר מי שאנחנו. החיים והבריאות לפני הכל!".

לזוכים יש כבר תכניות מה יעשו עם כספי הזכייה. "כבר באותו ערב, אחרי שנרגענו והרמנו כוסית לחיים, החלטנו שאנחנו ממשיכים בחיים שלנו כרגיל. שנינו שכירים, עובדים בעבודות שאנחנו אוהבים. נעזור להורים ולאחים, נדאג לעתיד ילדינו ואת רוב הכסף נחסוך. המשפחה שלנו עוסקת הרבה בנתינה ואנחנו מאמינים שמי שנותן מקבל חזרה".

כשעה לאחר מכן הגיע לבית מפעל הפיס הזוכה המאושר בהגרלת הלוטו של מוצ"ש, שזכה אף הוא בפרס הראשון בלוטו בסך 5 מיליון שקלים. הזוכה התרגש מאוד וציין כי ייקח לו זמן לעכל את הבשורה ולחשוב מה יעשה עם כספי הזכייה.