סדינים לבנים נוטים יותר לשנות את צבעם בקיץ בעקבות הזעה של מי שישן עליהם (ללא מזגן), אשר יוצרת כתמים. עם זאת, אין צורך להתבאס וממש לא חייבים להשתמש באקונומיקה. קבלו מספר טיפים שיחזירו בדרך טבעית את המצעים הלבנים שלכם למראה המקורי שלהם.

רות וילטון, מומחית להיגיינה וכביסה, אומרת שהסוד הוא להוסיף מיץ לימון לכביסה רגילה מכיוון שהוא יכול להסיר את הכתמים מהסדינים והציפיות ולהשיב להם את הלובן.

שרה נתניהו למשפחות החטופים: "ראשי הצבא מעוניינים לבצע הפיכה נגד בעלי" | דיווח
בגיל 49: הזמר מאחורי הלהיט של שנות ה-2000 נמצא מת בביתו

"כדי לסייע בהסרת כתמים עקשניים, יש להוסיף מיץ לימון לכביסה עם אבקת כביסה רגילה או נוזל", אמרה וילטון, והסבירה כי רבע כוס מיץ לימון תספיק.

המומחית ציינה כי חומצת הלימון במיץ הלימון יכולה להמיס באופן טבעי כתמי זיעה מסדיני המיטה שבדרך כלל גורמים להם לשנות את צבעם.

היא הסבירה כי מיץ לימון הוא חומר הלבנה טבעי ובעל תכונות אנטיבקטריאליות, ולכן הוא פועל להבהרת הסדינים תוך הסרת מיקרואורגניזמים שיכולים לתרום להופעת כתמים.

מסיר כתמים עקשניים. מיץ לימון (צילום: אינג'אימג')
מסיר כתמים עקשניים. מיץ לימון (צילום: אינג'אימג')

לדבריה, אור השמש יכול גם הוא לסייע להלבין את הבד באופן טבעי. "השמש היא חומר הלבנה טבעי, שמבהיר בדים לבנים. תליית סדינים על חבל כביסה יכולה לסייע גם בהסרת כתמים וגם בהסרת קמטים.

"ברגע שהסדינים חוזרים לצבעם המקורי - כבסו אותם לפחות כל שבועיים כדי למנוע הצטברות כתמים או לכלוך וכדי להימנע משינוי צבעם פעם נוספת", ייעצה.

"באמצעות אבקת כביסה איכותית ניתן לכבס את הסדינים בטמפרטורות נמוכות, מה שעוזר להגן על הבד, הסיבים ועמידות הצבע", הסבירה וילטון. "אלא אם כן המצעים מוכתמים בכתמים צפופים. כביסה בטמפרטורה של 40 מעלות צלזיוס צריכה להספיק מכיוון שאבקות הכביסה ונוזלי הכביסה הזמינים כיום אמורים להיות יעילים גם בטמפרטורות נמוכות".

"אל תשתמשו בחומרי הלבנה או כימיקלים כמו אקונומיקה על הסדינים", הזהירה המומחית. "הם אחד ממוצרי הניקוי הגרועים ביותר המשמשים לטיפול בכתמים, שיתרמו לשינוי הצבע ויגרמו נזק לבד".