תזונאים הגיעו למסקנה כי אחת הסיבות העיקריות לרצון לאכול מתוק היא חוסר מגנזיום בגוף. לפי "טיימס אוף אינדיה", מגנזיום מווסת את הפרשות המוליך העצבי דופמין, הורמון ההרגשה הטובה והמוטיבציה, כמו גם את רמות האינסולין והגלוקוז.

אבל התשוקה לסוכר אינה מוגבלת למחסור במגנזיום והיא מולטיפקטוריאלית. גם אנשים שסובלים מבעיות בכליות, נמצאים בגיל המעבר או תחת לחץ יכולים להשתוקק מאוד למתוק.

הפיכה נגד בעלה? אפשר להירגע, בקרוב "ייערפו ראשים" בכיכר העיר | בן כספית
המדענים אובדי עצות: נבואות האימה בנוגע למשבר האקלים היו אופטימיות מדי

לדברי המומחים, כדי להתמודד עם התשוקה לסוכר צריך לשתות הרבה מים ולהוסיף לתזונה מזונות עשירים במגנזיום כמו עלים ירוקים, דגנים מלאים, קטניות, בננות וגרעיני דלעת.

תבלינים, אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
תבלינים, אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בנוסף הם ציינו שישה תבלינים פופולריים בעלי תכונות המאפשרות שליטה בחשק, שהם גם נוגדי דלקות.

קבלו אותם:

אגוז מוסקט: תבלין פופולרי הידוע בטעמו המתוק הייחודי אשר מעלה את רמות הסרוטונין בגוף, ובכך משפר את מצב הרוח ומפחית את התשוקה לסוכר.

זרעי שומר: שומר הוא צמח ארומטי בעל תכונות משתנות שמסייע להפחית את החשק למתוק. יש לו גם טעם מרענן וזרעיו יכולים לשדרג תבשילים וסלטים.

ציפורן: תבלין עשיר בחומרים מזינים וידוע בתכונות הגליקמיות שלו. ניתן להוסיף את הציפורן לתה, רטבים, מרקים ותבשילים.

הל ירוק: המומחים טוענים כי אכילת פולי הל ירוק ועשיר בטעמים מסייעת להפחית את החשק לסוכר באופן מידי.

זרעי כוסברה: ידועים כמשפרים את הפרשת האינסולין ומפחיתים את נזקי הרדיקלים החופשיים. ניתן לכלול אותם בתזונה על בסיס קבוע או אפילו לנשנש מהם לאחר הארוחה.

קינמון: משפר את הפרשת האינסולין וידוע כבעל תכונות אנטי-דלקתיות. ניתן להוסיף אותו לקפה, תה, סיידר תפוחים, עוגות, מאפים ותבשילים שונים.