איילה אדמס, יוצרת תוכן בת 36 מקנדה, עוררה סערה בניו יורק בימים האחרונים. במסגרת מחאה "למען שוויון מגדרי", כך לטענתה, היא חושפת את החזה שלה ברחבי העיר, כולל במקומות מרכזיים כמו הרכבת התחתית, גשר ברוקלין וכיכר טיימס.

"אם גברים יכולים להסתובב ללא חולצה בלי חשש מתגובה שלילית, כך צריך להיות גם עם נשים", טענה בת ה-36. לדבריה, מטרתה היא לאתגר את המוסכמות החברתיות ולקדם נורמליזציה של עירום.

אדמס, שעובדת כשדרנית ב"חדשות העירום" בטורונטו, מסתמכת על החלטת בית המשפט של מדינת ניו יורק משנת 1992, המתירה לנשים ללכת ללא חולצה במרחב הציבורי. "זו דרך חיים עבורי", הסבירה לניו יורק טיימס. "עירום הוא חלק חשוב מחיי ואני לא מבינה אנשים שיש להם רגשות שליליים כלפיו".

עוד היא ציינה כי היא נמנעת מלחשוף את עצמה במקומות קדושים או קהילתיים, כמו אנדרטאות זיכרון ואתר הזיכרון ל-11 בספטמבר. היא מודה שהיו גם מקרים מביכים, כמו כשאדם נכנס למעלית בזמן שהיא הייתה חשופת חזה.

למרות שרוב האנשים, לטענתה, לא שמים לב למעשיה או מגיבים בחיוב, היא מודה שהיו גם תגובות שליליות. עם זאת, אדמס מתעקשת להמשיך במחאתה. "אם אתם לא אוהבים את זה, פשוט אל תסתכלו", אמרה.

מעשיה של אדמס עוררו דיון ציבורי סוער בנושאי שוויון מגדרי, חופש ביטוי וגבולות ההתנהגות במרחב הציבורי. בעוד שיש התומכים במאבקה לשוויון, אחרים רואים בה פרובוקציה מיותרת.