סרטון ויראלי שהופיע לאחרונה ברשתות החברתיות, הציג תופעה אטמוספרית יוצאת דופן בשמי ולנסיה, ונצואלה. שני צעירים נדהמים תיעדו ענן בצורת טבעת כהה מרחף בין העננים, ועוררו סקרנות רבה בין מיליוני גולשים מרחבי העולם.

"צלחת מעופפת!", צעק אחד הצעירים ברקע הסרטון, תוך שהוא מתעד את השעה - 4:54 אחה"צ ב-17 ביוני 2024 - כדי להוכיח את אותנטיות התופעה. בהמשך, הוא ביקש מחברו לשתף את הסרטון עם אחרים.

בעוד שרשויות ונצואלה טרם הגיבו רשמית, מטאורולוג מקומי בשם לואיס ורגאס הציע מספר הסברים אפשריים פחות מרתקים. ורגאס כתב בפלטפורמת X (טוויטר לשעבר) כי יתכן ומדובר ב"טבעת מערבולת" הנוצרת בעקבות פיצוץ דרך מבנה מעוגל, כמו ארובה תעשייתית.

ורגאס הוסיף כי צורה מעוגלת זו יכולה להיווצר גם כתוצאה מפעילות געשית, תופעה המוכרת בשם "Lenticular cloud". משתמש אחר בפלטפורמה קישר את התצורה המיוחדת לתרגילים צבאיים שנערכו באזור לקראת ציון קרבות קָרָבּוֹבּוֹ, שהובילו לעצמאותה ונצואלה ב-1821.

ברשתות החברתיות צצו תגובות משעשעות ורציניות כאחד. משתמש אחד התלוצץ וטען כי מדובר בעשן מהסיגר שלו, בעוד שאחרים העלו השערות בנוגע לפלישת חוצנים או משימה פוליטית נסתרת. הסרטון זכה לתפוצה רחבה וגרם לרבים לתהות לגבי מקור הענן המסתורי.