צעירה נדהמה לגלות בקשת חברות מחשבון הסנאפצ'ט (רשת חברתית) של בן זוגה לשעבר, שמת לפני מספר חודשים. לטענתה, החשבון אף הוצג כפעיל ביממה האחרונה. היא שיתפה את חווייתה המטרידה בפוסט ברשת החברתית Reddit, שם כתבה: "מישהו שלח לי בקשת חברות מחשבונו של האקס המת שלי. בנוסף, האפליקציה אף הציגה שהוא היה מחובר לפני מספר שעות".

היא הוסיפה: "הייתי צריכה ליצור חשבון סנאפצ'ט חדש כי שכחתי את הסיסמה לישן שלי. זה קרה אחרי שהוא מת, מאז אני כל הזמן מקבלת ממנו הצעת חברות". בעקבות הפוסט, גולשים רבים הגיבו לה וסיפרו על חוויות דומות שחוו בעצמם.

סנאפצ'אט (צילום: רויטרס)
סנאפצ'אט (צילום: רויטרס)

גולשת אחת שיתפה: "היה לי חבר שנפטר שהתקשר למספר שלי מהטלפון שלו פעמיים בשבוע. היה לי את האימייל שלו בטלפון אז ניסיתי לעקוב אחר הטלפון שלו והוא היה כבוי. לא שמעתי כלום בצד השני כשעניתי". גולש אחר כתב: "החבר הכי טוב שלי מת בשנה שעברה וסנאפצ'ט עדיין מקפיץ לי התראות שהוא הרגע הצטרף".

התופעה לא הוגבלה רק לסנאפצ'ט. משתמש ב-Reddit סיפר על בעיה דומה בפייסבוק: "יש לי את הבעיה הזו עם פייסבוק, כל הזמן מציע את התאום המת שלי בתור מישהו שאני צריך לעקוב אחריו ושהוא היה פעיל במסנג'ר".

גולשים אחרים ניסו להציע הסברים לתופעה המוזרה. חלקם שיערו שמדובר במיחזור של מספרי טלפון, בעוד אחרים הציעו שייתכן שבני משפחה של הנפטרים גולשים בחשבונותיהם. למרות ההסברים הרציונליים, רבים מהמשתמשים דיווחו על תחושות קשות ומטרידות בעקבות התופעה. חלקם אף ציינו שהם מתקשים להסיר את ההצעות בשל רגשות אשם או קושי רגשי.