אירוע חמור התרחש לאחרונה בכלא HMP Wandsworth בלונדון, כאשר סוהרת נתפסה לאחר שתועדה מקיימת יחסי מין עם אסיר בתאו. הסרטון שצולם על ידי חבריו לתא והופץ בין כותלי הכלא באמצעות טלפונים ניידים מוברחים, חשף התנהלות פסולה ומדאיגה במיוחד.

תיעוד מביש: סוהרת קיימה יחסים עם אסיר בתא בזמן שחבריו מצלמים

לינדה דה סוזה אברו בת ה-29, זוהתה כסוהרת המעורבת באירוע. התברר כי אברו השתתפה בעבר בתוכנית טלוויזיה בערוץ 4 בשם "בית פתוח: ניסוי המין הגדול", העוסקת בסווינגרים (חילופי זוגות) יחד עם בעלה, לוחם MMA.

לינדה דה סוזה אברו, תועדה מקיימת יחסי מין עם אסיר בתאו (צילום: רשתות חברתיות)
לינדה דה סוזה אברו, תועדה מקיימת יחסי מין עם אסיר בתאו (צילום: רשתות חברתיות)

כזכור, בסרטון נראית אברו מקיימת יחסי מין עם אסיר בתא הכלא. במהלך האירוע, נשמע מכשיר הקשר של הסוהרת פועל, מה שמעיד כי הדבר התרחש במהלך משמרת פעילה. אסיר נוסף צילם את האירוע והעיר הערות כמו: "ככה אנחנו חיים בוונדסוורת'".

אחותה של בת ה-29 הביעה הלם מהאירוע וציינה כי הזהירה את אחותה בעבר שלא לערבב בין חייה האישיים לעבודתה. חברתו ובנו של האסיר המעורב הגיעו לכלא בזעם לאחר חשיפת הפרשה. ככל הנראה, אברו עצמה נעצרה בחשד להתנהגות בלתי הולמת בתפקיד ציבורי.

האירוע אף חשף ליקויים חמורים במערכת הכליאה הבריטית: חוסר משמעת בקרב הסגל והאסירים, כוח אדם צעיר וחסר ניסיון, הברחת טלפונים ניידים לכלא ופיקוח לקוי על התנהלות הסוהרים. הרשויות נדרשות כעת לנקוט בצעדים משמעותיים כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד ולשקם את אמון הציבור במערכת הכליאה. זה כולל הידוק נהלי הביטחון, הכשרה מקיפה יותר לסגל, ובדיקה מחודשת של תהליכי הגיוס והפיקוח על עובדי הכלא.