מחקר מרתק שצולם בווידאו והפך לוויראלי חשף את הסכנה הבריאותית הכרוכה בהורדת מים באסלה פתוחה. המחקר, שפורסם ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) על ידי משתמש בשם מסימו (Massimo), מציג תיעוד מרתק של התפזרותם המהירה של חלקיקים זעירים, ביניהם של שתן, צואה ותכולת האסלה, בעת הורדת המים.

לראשונה, בעזרת לייזרים ירוקים עוצמתיים ומצלמות מיוחדות, הצליחו החוקרים לתעד את פליטת החלקיקים הזעירים במהירות גבוהה מאסלה פתוחה בחדר שירותים. הסרטון, שפורסם תחת הכיתוב: "חיידקים מתפזרים למרחק רב בעת הורדת המים באסלה - הסרטון הזה מדגים את המרחק והמהירות שבהם ענן החיידקים הבלתי נראה נפלט מהשירותים", זכה ללמעלה מ-828,000 צפיות ועורר תגובות רבות מגולשים.

בין התגובות, רבים הדגישו את החשיבות הרבה של סגירת מכסה האסלה לפני הורדת המים, גם בשירותים ביתיים וגם בציבוריים, על מנת למנוע את התפשטותם של חיידקים פוטנציאליים מזיקים. "תמיד תסגרו את המכסה!", כתבה גולשת אחת. אחר הוסיף: "המורה למדעים שלי בכיתה ה' אמרה לי בדיוק את אותו הדבר: לסגור את המכסה לפני שאני מוריד את המים".

המחקר מדגיש את הצורך בערנות גבוהה יותר בנוגע להיגיינה אישית, במיוחד בשימוש בשירותים. סגירת מכסה האסלה לפני הורדת המים היא צעד פשוט אך יעיל שיכול לסייע בהפחתת הסיכון להידבקות במחלות שונות.