בפוסט אנונימי ברשת החברתית Reddit, סיפרה אנונימית תחת השם Humble Bumble 77, כיצד סבלה מתגובה אלרגית קשה לאגוזי קשיו ביום הולדתה, אך לא היה לה מזרק אפיפן בהישג יד. היא תיארה כיצד הלשון שלה "התנפחה עד שהגרון שלה "נחסם" בזמן שניסתה לשמור על קור רוח. "לא רק שהרגשתי כאב באותו רגע, אבל כאילו ידעתי שהמראה החיצוני שלי משתנה, הראש והצוואר שלי התנפחו בצורה משמעותית והתחילו לצוץ לי גבשושיות גדולות על העור", כתבה.

לאחר שהובהלה לבית החולים, טענה האישה כי היא "מתה" למשך מספר דקות לפני שחוברה למכונת הנשמה למספר ימים. "החוויה הייתה משונה. לא הרגשתי שום כאב, חוויתי תחושה של שלווה למרות שהגוף שלי נלחם פיזית", תיארה. "אני זוכרת שהקאתי מספר פעמים בזמן ההנשמה ונחנקתי, אבל זה לא גרם לי לחוש כאב. הרגשתי מוקפת במשפחה שלי בחדר בטיפול נמרץ וזה היה מרגיע מאוד".

מוות קליני, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
מוות קליני, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

בתגובה לשאלה אם היא זוכרת משהו מה"צד השני", הגולשת תיארה את החוויה הבלתי רגילה כ"חוויה חוץ-גופית". לדבריה, היא עדיין יכלה "לשחזר שיחות" עם משפחתה, אך לא הייתה מסוגלת לענות או לתקשר איתם "לא משנה כמה" רצתה. בפוסט היא גם סיפרה על חיזיון של סבתה שנפטרה בשנת 2004. "סבתא שלי באה אלי ממש לפני שחוברתי למכונת ההנשמה", כתבה. "היא אמרה לי להסתובב כי הזמן שלי עדיין לא נגמר".

"פיזית, לא היה כאב, אבל רגשית, חוויתי נחמה רבה מהחיזיון של סבתא שלי, והיא ליוותה אותי בחזרה לחיים. אני כבר לא מפחדת למות ומצפה להתאחד עם יקיריי כשהזמן המתאים יגיע". עוד תיארה האנונימית כיצד הרגישה את הנשמה שלה עוזבת את גופה וזוכרת שעברה בה המחשבה שהיא אולי לא תראה עוד שקיעות. "המחשבות שלי הפכו פתאום לזיכרונות הילדות הכי אהובים שלי", היא סיפרה. "בעיקר שאני אחותי ואני משחקות בחצר".

ספקנים בתגובות טענו שה"הזיות" נגרמו ככל הנראה מהתרופות שקיבלה, אך עם זאת, אחרים דווקא חשבו שהפוסט "מרגיע" וציינו שהוא גרם להם להתגבר על הפחד שלהם מהמוות.