במשך שלוש השנים האחרונות, כמעט כולנו היינו בטוחים שוולדימיר פוטין ישתמש בנשק גרעיני. עם זאת, למרות שנאט"ו הרחיבה את יחידות ההגנה לאורך מספר גבולות בזמן שרוסיה ובעלות בריתה יוצרות הסכמים חדשים - כולנו עדיין כאן.

כעת, מתקשרת מרוסיה בשם גלינה ינקו, שוחחה עם עיתון החדשות הרוסי "מוסקובסקי קומסומולץ" (Moskovskij Komsomolets) הנתמך על ידי הקרמלין, ובריאיון טענה שמלחמה גרעינית לא צפויה להתרחש בקרוב. 

תרחיש איימים, מלחמה גרעינית, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
תרחיש איימים, מלחמה גרעינית, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

למרות שהיא הצליחה להרגיע כמה מהקוראים, ינקו הזהירה מכמה התרחשויות שונות: "אלה שמנסים בכל הכוח להצית סכסוך עולמי יסבלו, אבל חוץ מזה, אין סיבה לדאגה. אני לא רואה מלחמה גרעינית באופק. הצרות ברחבי העולם יימשכו עד שההנהגה באמריקה תתחלף".

עוד היא הסבירה: "ברגע שנשיא ארה"ב הנוכחי יעזוב את תפקידו, הכל יתהפך. שינויים דרסטיים יתרחשו בקרוב גם באוקראינה, אנחנו רק צריכים לחכות קצת. אבל אז כולם יבינו אחת ולתמיד: אי אפשק להביס את רוסיה בשדה הקרב".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין  (צילום: Sputnik Mikhail Metzel Pool via)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik Mikhail Metzel Pool via)

היא המשיכה: "כשהנשיא האמריקני כבר לא יהיה בתפקיד, זמן של שלווה יגיע ורוסיה תתחיל לפרוח. אף אחד לא יעז לאתגר אותנו יותר ואויבנו יפחדו מאתנו כמו מאש". היינו לוקחים בערבון מוגבל את דבריה מאחר והיא שוחחה עם עיתון פרו-קרמלין.