ויקטוריה היל, בת 39 מקונטיקט, גילתה אמת מטלטלת על משפחתה באמצעות בדיקת DNA. מה שהחל כבדיחה משפחתית על חוסר דמיון בינה לבין אביה, התגלה כסוד אפל ומורכב.

היל גילתה כי יש לה 23 אחים למחצה, כולם צאצאיו של רופא פוריות בשם ברטון קלדוול. לטענתה, קלדוול הזריע את אמה ללא הסכמתה. הגילוי המזעזע ביותר היה שאחד מאחיה למחצה היה בן זוגה כשהיו בתיכון, אתו הייתה במערכת יחסים אינטימית.

גילו שהם אחים בעקבות בדיקת DNA (צילום: אינג'אימג')
גילו שהם אחים בעקבות בדיקת DNA (צילום: אינג'אימג')

"שכבתי עם אחי למחצה," אמרה היל בכאב ל-CNN. "ולמדתי בבית ספר יסודי עם אח למחצה אחר". היא אף גילתה שהתגוררה מול מעדניה בבעלות אחים למחצה נוספים.

ג'נין פירסון, בת 36 מקנטון, קונטיקט, היא אחת מאחיותיה למחצה של היל. פירסון גילתה את הקשר המשפחתי ב-2022, וגם היא חוותה זעזוע דומה כשהבינה שילד שאתו השתתפה במחנה קיץ הוא למעשה אחיה.

שתי הנשים התעמתו עם ד"ר קלדוול בנוגע לגילויים. לדברי פירסון, הרופא הודה במעשיו אך לא הביע חרטה. "הוא שאל שאלות על החיים שלי ועל הישגיי, אך לא הייתה שום התנצלות," סיפרה לרשת NBC.

ביצעה בדיקת DNA וגילתה פרט על משפחתה (צילום: אינג'אימג')
ביצעה בדיקת DNA וגילתה פרט על משפחתה (צילום: אינג'אימג')

בעקבות הגילויים המזעזעים, פירסון ואמה הגישו תביעה נגד ד"ר קלדוול. בחודש מרץ, פירסון והיל העידו בפני מחוקקים בהרטפורד, קונטיקט, בדיון בנושא חקיקה חדשה שתאסור על רופאים להזריע מטופלות בזרעם ללא הסכמה.

היל הדגישה בעדותה את הצורך להרחיב את החוק מעבר לרופאים בלבד: "אני מבקשת להרחיב את ההגדרה מעבר לרופאים, כי יש מקרים בהם זה כולל כל עובד במרפאה עם גישה למעבדה. למשל, היה מקרה בשנה שעברה, שטרם פורסם, בו היה מעורב טכנאי מעבדה", היא הוסיפה. "חשוב שהחוק יכסה כל סוג של הונאה הקשורה להפריות - לא רק זרע, אלא גם ביציות ועוברים - כי יש מקרים כאלה גם כן", סיכמה.