הקיץ הוא תקופה מלאה בהזדמנויות חדשות והתרגשות עבור רווקים ורווקות. עם מזג האוויר החם והחופשות שמחכות מעבר לפינה, זו תקופה מושלמת לצאת, להכיר אנשים חדשים וליהנות מחוויות חדשות. הערכות נכונה יכולה לעזור לרווקים ולרווקות לנצל את הקיץ במלואו גם בצל המלחמה המתמשכת.

תכנון פעילויות חברתיות והתנדבותיות, דאגה לבריאות הפיזית והנפשית, באמצעות שמירה על כושר, תזונה מאוזנת ומנוחה, תכנון חופשה בחו"ל או בארץ וניצול הזמן להיכרויות רומנטיות – יכולים להפוך את הקיץ גם בזמן מלחמה למהנה.  לכבוד העונה החמה, פלטפורמת ההיכרויות OkCupid חושפת נתונים שעולים משאלות ההתאמה שלה, המבוססים על למעלה מ- 1,000 משיבים.

דייט (צילום: FREEPIK)
דייט (צילום: FREEPIK)

האם המלחמה שינתה את התוכניות שלכם לקיץ?

לא פשוט לתכנן פעילויות ותוכניות לחופשת הקיץ בתוך מלחמה שנמשכת חודשים ארוכים, ללא תאריך סיום. 35% מהנשאלים אמרו כי המלחמה לא שינתה את תוכניותיהם והם תכננו בכל מקרה לצאת לחופשה בארץ. 35% ענו שהתוכניות שלהם כן השתנו והם יטיילו פחות בחו"ל, 23% לא שינו את תוכניותיהם לטייל בחו"ל ו 7% אמרו שהם כן שינו את תוכניותיהם ויעדיפו לטייל רק בחו"ל.

מה אתם הכי מצפים לעשות בקיץ?

43% מהנשאלים מתכננים לטייל בארץ ובעולם, 38% מצפים לצאת לדייטים, 16% מחכים לבילוי עם המשפחה ו 3% מתכננים לנצל את העונה החמה על מנת לתרום ולהתנדב. 

לאיזה יעד אתם מתכננים לטוס הקיץ?

45% מהרווקים והרווקות מעדיפים להישאר בארץ עד שהמלחמה תסתיים, 40% יטוסו ליעדים שונים באירופה ו-12% ינפשו ביוון הקיץ הזה. 

לאיזה יעד תטוסו הקיץ? (צילום: אינג'אימג')
לאיזה יעד תטוסו הקיץ? (צילום: אינג'אימג')

כככל שהמלחמה ממשיכה, איך אתם מרגישים בימים אלה?

11% מהרווקים והרווקות אמרו שהם מדוכאים ולחוצים, 32% אופטימיים ומלאי תקווה ו-57% מרגישים קצת משניהם. 48% מהנשאלים אמרו שהדבר שעוזר להם להתמודד בימים אלו הוא התמקדות בשגרה היומית. 25% נעזרים חברים ובני משפחה, 21% נמנעים מצפייה בחדשות,  ו-6% מהנשאלים מתמודדים עם התקופה המאתגרת באמצעות טיפול. 

האם המלחמה השפיעה על הרצון שלכם להיות במערכת יחסים?

המלחמה משפיעה באופן משמעותי על רצונם של רווקים ורווקות, למצוא מערכת יחסים רצינית ולטווח ארוך.  בזמן של חוסר וודאות ואי יציבות, אנשים רבים מחפשים תמיכה רגשית וביטחון, ואף צורך בקרבה - מה שמוביל אותם לרצות למצוא שותף או שותפה לחיים.

75% מהרווקים והרווקות הישראלים ציינו שהמלחמה הגבירה אצלם את הרצון למצוא בן/בת זוג רציני/ת, 19% ענו שהם לא בטוחים מה הם רוצים כרגע ו -6% ציינו שאין להם שום אנרגיה למערכת יחסים רצינית כרגע.

ולסיום, נשאלו המשתמשים של OcKupid איזה חיל בצה"ל כבש את לבם במהלך המלחמה?

31% מהנשאלים ציינו את החי"ר, 25% אמרו שחיל האוויר כבש את ליבם, 24% הנדסה קרבית ו-20% ציינו את חיל השריון כחיל שנכנס להם ללב.

תרגיל חיל האוויר (צילום: דובר צה''ל)
תרגיל חיל האוויר (צילום: דובר צה''ל)

הנתונים משקפים את מה שכולנו מרגישים

"נתוני שאלות ההתאמה ש ,OkCupid משקפים את מה שכולנו מרגישים בפועל בימים אלו , אומרת חדי אקסלרד, מרצה בתוכנית התואר השני ללימודי משפחה במכללה האקדמית תל-אביב יפו, יועצת זוגית ומשפחתית, ומגישת הפודקאסט Update. "אנחנו קצת מדוכאים ולחוצים, וקצת אופטימיים ומלאי תקווה. מצד אחד נותנים לעצמנו לשקוע, וקצת מבינים שחייבים להתקדם ולעשות את כל מה שעוזר לנו לקום ולהמשיך למרות הכל (שגרה, משפחה, ספורט, הימנעות מחדשות וכד').

הבשורה המנחמת היא שמתוך הקושי והמורכבות, וכפי שאנחנו רואים מנתוני המחקר, הרצון למצוא מערכת יחסים רצינית לטווח הארוך עלה, והוא משפיע מאוד על ההצלחה. זה לא רק שאין דבר העומד בפני הרצון, אלא שמידת הרצון היא זו שעוזרת לנו להעריך את האפשרויות השונות שלפנינו כשאנחנו מקבלים החלטות".

היועצת הזוגית חדי אסלרד (צילום: יח''צ)
היועצת הזוגית חדי אסלרד (צילום: יח''צ)

"מה זה בעצם אומר? כשאנשים יוצאים לדייטים ומחפשים אהבה, כל אחד מהם מביא לתוך המפגש גם את האלטרנטיבות שלהם. לשאלה עד כמה כל אחד מהם רוצה למצוא מערכת יחסים רצינית יש חשיבות רבה בהערכת האפשרויות שלפניהם ובסופו של דבר בבחירה איך לפעול. חשוב להבין שהרצונות שלנו נמדדים לא במילים אלא במעשים ובנכונות שלנו להתאמץ כדי להשיג אותם. לפעמים מאמץ הוא לוותר על דברים מסוימים לטובת דברים אחרים שחשובים לנו לא פחות, וכשאנחנו משנים את מידות הרצון שלנו בקטגוריות השונות, אפשר לקבל בחירות חדשות".

"הטיפ שלי הוא, להשתמש בעלייה ברצון למצוא זוגיות בקיץ הזה, כדי לשנות את המציאות שלנו, להתאמץ, ולגרום לדברים לקרות. נכון, זה לא תמיד קל, פשוט וטבעי, ולא הכל הולך בדיוק כמו שרצינו, אבל לזוגיות טובה, יש קשר ישיר למידת האושר שלנו, והיא נותנת לנו בדיוק את מה שכולנו כל כך צריכים כרגע - ביטחון, יציבות, רוגע, קירבה, ותמיכה. בשבילם שווה להעריך את האפשרויות שלנו מחדש ולפעול בהתאם", סיכמה אקסלרד.