חתונתו של עננט אמבאני, בנו של איל ההון ההודי מוקש אמבאני, הסתיימה אתמול (ראשון) לאחר סדרת אירועים ראוותניים שנמשכו מספר ימים. החגיגות המפוארות, שנערכו במרכז כנסים ענק במומבאי, משכו אליהן אורחים נוצצים מכל רחבי העולם, ביניהם מארק צוקרברג, ביל גייטס, בוריס ג'ונסון, פרייאנקה צ'ופרה וקים קרדשיאן. על פי ההערכות, כ-5,000 אורחים השתתפו בחתונה.

מוערך ב-110 מיליארד דולר: מהיכן הונו של האיש העשיר ביותר באסיה?

אך הפאר והראוותנות לא עברו בשתיקה. רבים בהודו מתחו ביקורת חריפה על בזבוז הכספים המוגזם, במיוחד על רקע הפער ההולך וגדל בין עניים ועשירים במדינה. כמחצית מאוכלוסיית הודו חיה מתחת לקו העוני, בעוד משפחת אמבאני מרשה לעצמה לחגוג באירוע כה ראוותני.

עננט משמאל, במרכז אביו מוקש ומימן אימו (צילום: רויטרס)
עננט משמאל, במרכז אביו מוקש ומימן אימו (צילום: רויטרס)

"זו החתונה המגעילה והראוותנית שראיתי אי פעם", כתב שאהיד סידיקי, חבר לשעבר בבית העליון של הפרלמנט ההודי, בחשבון הטוויטר שלו. "חטא", צייץ תומאס אייזק, שר האוצר לשעבר של מדינת קרלה. "אולי זה חוקי, אבל בזבוז כזה הוא מכוער".

חתונה הודית ממוצעת עולה כ-33,000 דולר ונמשכת מספר ימים. לעומת זאת, עלות חתונתו של אנאנט אמבאני מוערכת בכ-600 מיליון דולר - סכום עצום שכולל מסיבות טרום-חתונה, הופעות של אמנים בינלאומיים ביניהם ריהאנה וג'סטין ביבר, קייטרינג מפואר וצוות של כ-5,000 איש.

החתונה היקרה בעולם? (צילום: רויטרס)
החתונה היקרה בעולם? (צילום: רויטרס)

מומחים טוענים שמדובר בחתונה היקרה ביותר בהיסטוריה, בעוד שמשפחת אמבאני ידועה בחיבתה לאירועים ראוותניים. בחתונת בתו של מוקש אמבאני בשנת 2018, הופיעה הזמרת ביונסה - וזה רק באירועי הטרום-חתונה.

חתונת אמבאני מעוררת שאלות מורכבות לגבי תרבות, צדקה ופערים חברתיים. האם מדובר בביטוי לגיטימי של עושר והצלחה, או שמא בזבוז מיותר ומחריד על רקע סבלם של רבים? הדיון סביב החתונה צפוי להימשך עוד זמן רב, ומשקף את המתחים החברתיים והכלכליים הגוברים בהודו.