אישה אחת שיתפה פוסט ברשתות החברתיות, שם סיפרה כי לה ולבעלה היה יום חופשי, אותו הם בחרו לנצל בבית - כשהילדים בגן והעבודה בצד. בבוקר הם נהנו מסקס ספונטני, אולי הטוב ביותר שחוו מאז לידת בנם הקטן לפני כעשרה חודשים.

אחר הצהריים הם ניסו לשחזר את החוויה, אך האישה ביקשה להאט את הקצב. היא עצרה את בן זוגה בצחוק ובעדינות, כדי שלא יחדור אליה. הוא, בהתלהבות, אמר לה כבדיחה: "את חושבת שאת יכולה לעצור אותי מלהיכנס?".

בעלה אמר לה את הדבר הבא במיטה והכל השתבש (צילום: אינג'אימג')
בעלה אמר לה את הדבר הבא במיטה והכל השתבש (צילום: אינג'אימג')

למרות שהיא יודעת שהוא לעולם לא יעשה דבר בלי הסכמתה, הבדיחה, שנאמרה בצחוק, הפעילה את חרדת האישית הכללית שלה (GAD). היא עצרה אותו, הסבירה לו שהמילים שלו לא מצחיקות וגרמו לה אי נוחות והם שכבו זה לצד זה בדומיה זמן מה.

לבסוף, היא ניסתה לדבר על כך אך הוא ביקש שלא לדבר על זה. היא הדגישה שהיא יודעת שהוא מכבד את רצונותיה, אך המילים עצמן הוציאו אותה מהאווירה. הוא, בתגובה, אמר שהוא מבין את תחושותיה, אך טען שהיא גרמה לו להרגיש "אנס". השניים חשים נורא. היא לא רוצה שיחשוב שהיא רואה בו אנס, אך גם לה חשוב שהם יוכלו לתקשר בפתיחות בכל מצב.

איך מתקדמים הלאה? ברשת, השיבו לה:

תני לזמן לעשות את שלו: חשוב לא ללחוץ לשיחה מיידית. תני לו לעכל את מה שקרה. קשה לאנשים להתמודד עם פער בין כוונתם למילים שיצאו להם מהפה.

עשי את ההפרדה בין כוונה למעשה: בואו בגישה ניטרלית - טעויות קורות. זה לא הופך אותו לאדם רע. הוא פשוט אמר משהו שפגע בך, וזה חשף גבול חדש שלא הייתם מודעים לו קודם.

תקשורת פתוחה: מעולה שדיברת אתו. עכשיו הוא יודע איפה נמצא הגבול. נסו לנהל שיחה רגועה בה תשאלי אותו על הגבולות שהוא מצפה שתכבדי. תוכלי גם לשאול אותו אם יש משהו שהוא היה רוצה להוסיף לחיי המין שלכם. פתיחות מצידך תעזור לו לראות שמדובר בתקלה זמנית וניתן להתגבר עליה בקלות.