אירוע חריג התרחש בחודש שעבר בפארק תמאן ספארי בבוגור, אינדונזיה, כאשר תייר תועד זורק שקית ניילון לפיו של היפופוטם. הסרטון, שהופץ ברשתות החברתיות, עורר גל של זעם וגרר תגובות קשות.

בסרטון נראית מכונית כסופה עוצרת ליד בריכת מים בה שהה ההיפופוטם, תייר נצפה מוציא את גופו מחלון הרכב, זורק תחילה גזר לעבר החיה ולאחר מכן משליך שקית ניילון שקופה לפיו. ההיפופוטם נראה סוגר את פיו בהיסוס ומנסה ללעוס את החפץ הזר.

הנהלת הפארק הגיבה בחומרה לאירוע, והצהירה: "לא נסבול אירועים מסוג זה". על פי הודעת הפארק, שוטרים שנכחו במקום פעלו במהירות והוציאו את שקית הפלסטיק מפיו של ההיפופוטם, בהתאם לנהלי החירום של שמורת הטבע. עובדי הפארק הצליחו לאתר את לוחית הרישוי של רכבו של התייר ודרשו ממנו להתנצל על מעשיו.

הסרטון הפך לוויראלי במהירות, וצבר יותר מ-2 מיליון צפיות. הוא עורר תגובות זועמות ברשתות החברתיות, כאשר גולשים רבים קראו להטיל עונש חמור על התייר. חלק הציעו לאסור עליו כניסה לכל פארקי הספארי בעולם, בעוד אחרים הביעו דאגה עמוקה לבריאותו של ההיפופוטם, בטענה שבליעת הפלסטיק הייתה עלולה לסכן את חייו.

על פי דיווחים נוספים, אותו תייר חשוד גם בהאכלה לא נאותה של צבים במהלך אותו סיור ספארי. צוות וטרינרי של הפארק ערך בדיקה מקיפה להיפופוטם ומצא כי הוא במצב בריאותי תקין לאחר התקרית.

הנהלת פארק תמאן ספארי הדגישה בהודעתה את מחויבותה העמוקה להגנה, טיפול ושימור של חיות בר. היא הצהירה כי לא תסבול אירועים המנוגדים לתקנות ולערכי השמורה, והבטיחה לנקוט בצעדים נוספים למניעת מקרים דומים בעתיד.