תליית כביסה בשמש הקיצית היא אחת מההנאות הפשוטות של החיים. זוהי שיטה חסכונית, מהירה יותר מייבוש בתוך הבית ומעניקה ריח רענן להפליא לבגדים ולמצעים. אולם, מומחים מזהירים מפני טעות נפוצה שרבים מאיתנו עושים, אשר עלולה לגרום נזק לבגדים האהובים עלינו.

לפי מאמר שפורסם ב-The Mirror, המומחים של Superdry הסבירו כי השימוש באטבי כביסה עלול להזיק לבגדים. אטבים אלה עשויים להשאיר סימני לחץ מכוערים ולעתים אף קבועים, במיוחד על בדים עדינים. בנוסף, הם עלולים לגרום לבלאי מיותר של הבד. במקום זאת, המומחים ממליצים על תלייה של פריטי הלבוש ללא אטבים.

יבשו את הכביסה בחוץ ולא בתוך הבית (צילום: אינג'אימג')
יבשו את הכביסה בחוץ ולא בתוך הבית (צילום: אינג'אימג')

ייבוש בגדים בחוץ מציע מספר יתרונות משמעותיים: הוא מאריך את חיי הבגד על ידי הפחתת החשיפה לחום מלאכותי, מספק תכונות אנטי-מיקרוביאליות טבעיות ופועל כמלבין עדין לבדים. עם זאת, חשוב להיזהר ולא להשאיר בגדים בחוץ ברוח חזקה, שכן הם עלולים להתעופף ולהינזק, וכן לתלות בגדים כהים אך ורק בצד ולא בשמש, מאחר והדבר גורם לדהייה.

יש לשים לב כי חלק מהבדים, במיוחד אלה העשויים מסיבים טבעיים כמו כותנה, עלולים להפוך נוקשים אם ייובשו באוויר הפתוח. כדי להימנע מכך, מומלץ לייבש חלקית בחוץ ולסיים עם כמה דקות במייבש הכביסה.

אם תנערו את הבגדים היטב לפני התלייה, יש מצב שלא תצטרכו לגהץ אותם אחר כך (צילום: אינג'אימג')
אם תנערו את הבגדים היטב לפני התלייה, יש מצב שלא תצטרכו לגהץ אותם אחר כך (צילום: אינג'אימג')

טיפ נוסף שיכול לעזור הוא לנער היטב את הבגדים לפני התלייה או ההנחה על מתקן הייבוש. פעולה זו יכולה להפחית את כמות הקמטים ובכך לצמצם את הצורך בגיהוץ.

בעזרת טיפים אלה, תוכלו ליהנות מיתרונות הייבוש בשמש תוך שמירה על איכות הבגדים לאורך זמן. זכרו, הטיפול הנכון בבגדים לא רק שומר על מראם, אלא גם מאריך את חייהם.