בני זוג שנישאו לפני 22 שנים, הביאו לעולם שלושה ילדים אבל כמו שקורה לא מעט, החיים נראו זוהרים רק כלפי חוץ כי בחדרי חדרים הכל היה בעייתי. האישה טענה כי בעלה מנהל כבר כמה שנים רומן עם מישהי שהכיר בחדר הכושר, אליו הוא נוהג ללכת בקביעות. הבעל טען כי לא היו דברים מעולם, אבל אז נכנס לתמונה החוקר הפרטי, שהעמיד את הבעל במקומו וזה התוודה. 

עד כאן הסיפור לא חריג. אלא שהאישה לא מוכנה לעבור לסדר היום - היא ביקשה להתגרש והבעל הסכים. היא מצידה מוכנה לוותר על הכתובה ובתנאי שבעלה יוותר על שתי הדירות שבבעלותם. הבעל טען בפני עורכת הדין שרין סולן כי מדובר בסחיטה. לאחר סירובו להצעה של אשתו, זו הגישה תביעת גירושין ובה הוא דורשת מחצית מהרכוש שצברו, לרבות בחשבונות הבנק וזאת בנוסף לכתובה - דרישה אותה היא מגבה בדוח החוקר הפרטי שמעיד על בגידתו של הבעל.

שכרה את שירותיו של חוקר פרטי וגילתה שבעלה בוגד בה (צילום: אינג'אימג')
שכרה את שירותיו של חוקר פרטי וגילתה שבעלה בוגד בה (צילום: אינג'אימג')

האישה טענה גם כי הכתובה עומדת על 1,200,000 ש"ח ואף צירפה העתק ממנה לתביעה. הבעל טען להגנתו: "קשקוש, עשינו שתי כתובות אחת בינינו והאמיתית מביניהן על סך 120,000 ש"ח והשנייה לטובת הרושם באירוע על סך 1,200,000 ש"ח. פשוט הוספנו אפס".

האירוע הזה חייב את עוה"ד סולן לפנות לרבנות כדי לדרוש את הכתובה המקורית. התברר בלי שום ספק כי זו אכן עומדת על 120,000 ש"ח בלבד. "לכן לכתובה שהוצגה בחופה אין שום תוקף ואם אשתי תכחיש כי עשינו זאת יחד למען הרושם, אז אולי מדובר כאן בזיוף שלה והדבר חמור הרבה יותר".

עורכת הדין שרין סולן (צילום: עו''ד שרין סולן)
עורכת הדין שרין סולן (צילום: עו''ד שרין סולן)

בדיון שנערך הדיינים נותרו המומים והם קבעו כי על בני הזוג להתגרש. לגבי הכתובה והטענות ההדדיות של השניים, נקבע דיון נוסף. הבעל טען כי הוא זכר שהסכום היה נמוך יותר ושהם עשו את הטריק הזה למען האורחים "כי לאשתי זה היה מאד חשוב ואני זרמתי. היינו זוג צעיר ומטופש". עוה"ד סולן הבהירה: "רושם אינו בעל נפקות משפטית, ולכן הכתובה היחידה התקפה היא זו שהופקדה ברבנות".