בימים האחרונים נחשפו האשמות חמורות בנוגע למערכת בתי הכלא בבריטניה. על פי טענות של אסירים, סוהרות מקיימות יחסי מין עם כלואים תמורת תשלום בסך של עד 2,000 פאונד (כ-9,400 ש"ח).

הטענות הועלו במהלך שידור חי ברשת החברתית TikTok שנערך מתוך תא כלא, בו השתתפו אסירים ועבריינים לשעבר. אחד המשתתפים, אסיר אלבני, טען כי "לנו האלבנים יש סוהרות שמוכנות לקיים יחסי מין תמורת 2,000 פאונד".

כלא, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
כלא, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

אחת הדמויות המרכזיות בפרשה היא אוגרט מריזג', רוצח המרצה 32 שנות מאסר על מעורבותו ברצח אכזרי של יריב בעסקי סמים. מריזג' ניהל את השידור החי מתוך הכלא, והתפאר כי "שידך" בין סוהרת לאסיר אחר. לטענתו, הוא עשה זאת כדי למנוע הארכה של תקופת מאסרו.

האשמות אלו מגיעות בעקבות פרשה קודמת שנחשפה ביוני האחרון, בה הופץ סרטון המתעד לכאורה קצינה בכלא מקיימת יחסי מין עם אסיר בתאו בכלא וונדסוורת'. בעקבות הפרשה, הסוהרת, לינדה דה סוזה אבראו בת ה-30, הואשמה בקיום יחסים אסורים עם כלוא והיא צפויה להופיע בבית המשפט ב-29 ביולי.

אסיר וסוהרת קיימו יחסים בזמן שאסירים מצלמים (צילום: רשתות חברתיות)
אסיר וסוהרת קיימו יחסים בזמן שאסירים מצלמים (צילום: רשתות חברתיות)

מערכת בתי הסוהר הבריטית טרם הגיבה רשמית להאשמות החדשות, אך הפרשה מעלה שאלות קשות לגבי הפיקוח והאבטחה בבתי הכלא במדינה. הרשויות צפויות לפתוח בחקירה מקיפה בנושא.