וינסנט טולמן, מאמן כושר אמריקאי, חשף בפודקאסט "Coming Home" את חווית המוות הקליני המרתקת שעבר בעקבות שימוש מופרז בתוסף פיתוח גוף מסוכן. האירוע התרחש לאחר שטולמן וחברו הזמינו את התוסף מחברה שנמצאת בתאילנד, כשהאספקה בארה"ב אזלה.

ביום שבת בבוקר, השניים נטלו את התוסף, אך מיד חשו שמשהו שונה. הם סבלו מבחילות והקאות, ובניסיון להקל על מצבם, החליטו לצאת לאכול. במהלך הנסיעה, חברו של טולמן התעלף תוך כדי נהיגה. לדבריו, הוא נכנס לשירותים במסעדה סמוכה, שם איבד את הכרתו רגעים לאחר שהחל להקיא ובקושי הצליח לנשום. הפרמדיקים שהגיעו למקום ניסו להחיות אותו ללא הצלחה, והכניסו אותו לשקית גופה.

במהלך 45 הדקות בהן נחשב ל"מת", טולמן טוען כי חווה מסע רוחני מטלטל. הוא מתאר את החוויה כצפייה בסרט, כשהוא אפילו מהרהר על בחירות ה"במאי" לגבי זוויות הצילום. לדבריו, הוא שמע את מחשבותיהם של העדים לאירוע, במיוחד של חובש טירון שהיסס אם לקבוע את מותו. החובש פתח את שקית הגופה והחל בסבב נוסף של החייאה, שהוביל לסימני חיים ראשונים.

טולמן סיפר בפודקאסט על מפגש עם מדריך רוחני בשם דרייק, שהראה לו את המעשים הטובים והרעים שעשה בחייו. הוא ראה את השפעת מעשיו לא רק מנקודת מבטו, אלא גם מעיניהם של כל מי שהושפעו מהם. "למעשה, עשיתי הרבה יותר דברים טובים מאשר רעים בחיי", הוא ציין בהקלה. עוד הוא תיאר תחושה של "אנרגיה אפלה" ו"אנרגיית פחד" שהתחלפה בתחושות חום ואור עוטף.

חווית סף מוות (צילום: אינג'אימג')
חווית סף מוות (צילום: אינג'אימג')

המדריך הרוחני, לטענת טולמן, הסביר לו שכדור הארץ הוא "רק בית ספר". הוא הדגיש שקשה לו להסביר את התובנות שקיבל, כי הכל היה "לא מילולי" או "הבנה ישירה". לבסוף, המאמן סיפר כי ניצב בפני בחירה לחזור לחיים או להישאר בעולם הרוחני. ההבנה כיצד היעדרותו תשפיע על משפחתו, ובמיוחד על אמו, הובילה אותו להחליט לחזור לחיים.

"המוות היה מדהים. המוות היה קל", הוא סיכם. "החלק הכי קשה היה לחזור". טולמן הוסיף כי לדעתו, החברה הכניסה יותר מדי פחד סביב המוות, בעוד שלדבריו החוויה עצמה הייתה "נעימה" ו"קלה". הוא בילה שלושה ימים בתרדמת לאחר האירוע, כשמשפחתו לצדו, עד שהתאושש וחזר לעצמו.