עם הודעתו המפתיעה של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, על פרישתו מהמרוץ לנשיאות ותמיכתו בסגניתו קמלה האריס כמועמדת המפלגה הדמוקרטית, התעורר עניין מחודש בפרק מסדרת "משפחת סימפסון" משנת 2000. האם הסדרה הפופולרית שוב הצליחה לחזות את העתיד?

הפרק המדובר, "בארט לעתיד" מעונה 11, שודר לראשונה ב-19 במרץ 2000. בפרק זה, ליסה סימפסון מוצגת כנשיאה הראשונה של ארצות הברית. מה שמשך תשומת לב מיוחדת הוא הדמיון המפתיע בין ליסה לזו של האריס בהשבעת ביידן ב-2021. בשתי ההופעות, הדמויות לובשות חליפה סגולה ועונדות שרשרת פנינים.

אל ג'ין, אחד הכותבים הבכירים של הסדרה, הגיב לדמיון זה ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), באומרו: "זו תחזית של סימפסון שאני גאה להיות חלק ממנה". תגובה זו הגבירה את העניין הציבורי בנושא והובילה לדיונים נרחבים ברשתות החברתיות.

"משפחת סימפסון" ידועה ב"ניבויים" נוספים, כמו ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות 2016, רכישת פוקס על ידי דיסני ואפילו התפרצות נגיף האבולה. עם זאת, חשוב לציין שרבים מאלה הם למעשה פרשנויות בדיעבד או צירופי מקרים מעניינים.

קמלה האריס (צילום: רויטרס)
קמלה האריס (צילום: רויטרס)

בהקשר הפוליטי הנוכחי, הודעתו של ביידן מסמנת שינוי משמעותי בזירה האמריקאית. קמלה האריס עשויה להיות המועמדת הראשונה מטעם מפלגה גדולה שהיא גם אישה וגם בת להורים מהגרים. בהצהרתה, האריס אמרה: "המטרה שלי היא להשיג ולזכות במועמדות הזו. אני אעשה כל שביכולתי כדי לאחד את המפלגה הדמוקרטית, לאחד את האומה שלנו ולהביס את דונלד טראמפ".

לסיכום, בעוד ש"משפחת סימפסון" אולי לא באמת חזתה את העתיד לגבי קמלה האריס, הדמיון המפתיע בין הפרק משנת 2000 למציאות הנוכחית מדגיש את השפעתה התרבותית הנמשכת של הסדרה ואת יכולתה לשקף ולעתים אף להקדים מגמות חברתיות ופוליטיות.