מטל (Mattel), ענקית הבובות, עושה היסטוריה ומשיקה את הברבי העיוורת הראשונה. הבובה החדשנית מצוידת במקל נחייה לבן ואדום, משקפי שמש ובגדים בעלי מרקמים מיוחדים, המותאמים לילדים עיוורים.

עיצוב הבובה נעשה בשיתוף פעולה הדוק עם ארגון העיוורים הלאומי הבריטי (RNIB), על מנת להבטיח אותנטיות מרבית. עיניה של הברבי פונות מעלה ולצדדים, בדומה למבטם של אנשים עיוורים, ומקל הנחייה שלה בעל קצה מיוחד המקל על השימוש בו.

לוסי אדוארדס, מגישה עיוורת ב-BBC Radio 1, הביעה התרגשות רבה מהבובה החדשה. היא ציינה כי הברבי גורמת לה להרגיש נראית ומובנת, וכי לו היה לה מודל לחיקוי כזה בילדותה, ייתכן שהייתה מתמודדת באופן שונה עם העיוורון.

ארגון RNIB שיבח את חברת Mattel על היוזמה החשובה, וציין כי הבובה החדשה היא צעד משמעותי לקידום שוויון לאנשים עם לקויות ראייה. הברבי העיוורת מצטרפת לסדרת "ברבי פאשניסטות", הכוללת גם בובה עם תסמונת דאון. Mattel מדגישה כי הבובות נועדו ליצור תחושת שייכות וחיבור בקרב ילדים מכל המגזרים והרקעים.

הבובה החדשה אינה רק צעצוע, אלא סמל חשוב לייצוג והכלה. היא מהווה השראה לילדים עיוורים ברחבי העולם, ומלמדת את כולנו לקבל ולכבד את השונה.