משפחת עבדאללה מהעיר טאמפה, פלורידה, נקלעה לסיטואציה מפחידה ומסתורית לאחר חזרתם מחופשה באוהיו. עומר עבדאללה, אשתו סמירה ובתם התינוקת בת ה-10 חודשים החלו לחוות תסמינים מדאיגים ובלתי מוסברים.

מיד עם כניסתם לדירה, המשפחה הבחינה בריח כימי מוזר. בימים שלאחר מכן, הם החלו לסבול מכאבי ראש חזקים, עייפות קיצונית והתינוקת הפסיקה לאכול והחלה להקיא. המצב החמיר כאשר הורי התינוקת גילו כי שיערה נושר ברובו, ועד מהרה הבחין עומר כי גם שיערו החל לנשור.

שומינג לי, השכן שגורש למדינתו מאוחר יותר (צילום: מצלמות אבטחה)
שומינג לי, השכן שגורש למדינתו מאוחר יותר (צילום: מצלמות אבטחה)

בניסיון נואש לפתור את התעלומה, הציב האב מצלמה נסתרת ליד דלת הכניסה לבית והצילומים חשפו תמונה מזעזעת: השכן מהקומה התחתונה, שומינג לי, נצפה מרסס חומר על משקוף דלתם. בדיקות מאוחרות יותר גילו כי החומר הכיל מתדון, הידרוקודון, וכימיקל רעיל נוסף שלא זוהה.

התברר כי לי, אזרח סיני בן 36, התלונן בעבר על רעשים מדירת משפחת עבדאללה. למרות מאמצי המשפחה ובעל הבית לטפל בתלונותיו, נראה כי לי החליט לנקוט בפעולה קיצונית ומסוכנת.

השכן נעצר ביוני 2023 והואשם במעקב, פריצה והחזקת חומרים מסוכנים. עם זאת, ההליכים המשפטיים נקטעו כאשר רשויות ההגירה והמכס האמריקאיות (ICE) גירשו אותו לסין לפני השימוע. צו מעצר הוצא נגדו, מה שמבטיח כי אם ינסה לחזור לארצות הברית, הוא צפוי לעמוד בפני האישומים.

אב המשפחה המזועזע, סיכם באומרו ל-WFLA: "אפילו בזמן מלחמה, האויבים הגרועים ביותר אינם תוקפים את היריב באמצעות כימיקלים".