רייצ'ל סטנטון, סוהרת בת 39 מאירטלינגבורו, אנגליה, נשפטה ביום שלישי, ה-23 ביולי בבית המשפט המחוזי של נורת'המפטון. סטנטון הודתה בהתנהגות בלתי הולמת במסגרת תפקידה כעובדת ציבור, לאחר שנחשף כי קיימה מערכת יחסים אסורה עם אסיר בכלא HMP Five Wells בוולינגבורו.

האסיר, אדווין פול, מרצה עונש בן עשר וחצי שנים על שוד מזוין. הרומן נחשף כאשר צוות בית הסוהר מצא בתאו של פול שלוש תמונות אינטימיות ומכתב אהבה. בנוסף, מצלמות האבטחה תיעדו את השניים נכנסים למחסן בכלא למשך כשעה, במה שתואר כ"למען מטרות אינטימיות".

רייצ'ל סטנטון, הסוהרת בת ה-39 (צילום: רשתות חברתיות)
רייצ'ל סטנטון, הסוהרת בת ה-39 (צילום: רשתות חברתיות)

בעקבות הגילוי, סטנטון הושעתה מתפקידה ביולי 2022 ופול הועבר לכלא אחר. למרות זאת, השניים המשיכו בקשר ואף הביאו לעולם ילד משותף, אך מאז נפרדו.

השופט דיוויד הרברט גזר על בת ה-39 עונש של תשעה חודשי מאסר על תנאי למשך 18 חודשים, וכן 20 ימי פעילות שיקומית. השופט הדגיש את חומרת העבירה, אך התחשב בהודאתה ובעובדה שמדובר היה במערכת יחסים בהסכמה.

עורך דינה של סטנטון טען כי היא הייתה קצינה חסרת ניסיון, וכי לא ניצלה את מעמדה להברחת חפצים אסורים או לניצול לרעה של תפקידה. הסוהרת לשעבר, אם לחמישה ילדים, עזבה את בית המשפט כשהיא מכסה את פניה מלווה בחברה.